Spouwmuur bezet met dampdoorlatende crepi naisoleren

6

Spouwmuur bezet met dampdoorlatende crepi naisoleren

Philippe Van de Putte
Philippe Van de Putte
#Isolatie · 11 jaren geleden
Ik zou een spouwmuur bezet met een dampdoorlatende crepi willen naisoleren. 2 Firma's hebben minerale wol (Supafil) of korrels aangeraden. Een derde firma wil dit niet doen wegens de crepi bezetting. Wie kan ik geloven?

Alle reacties

0
Vochtadvies
Vochtadvies
79 502 Architect
11 jaren geleden

Om condensatie in de spouwmuren te voorkomen kun je best kiezen voor een relatief dampdicht isolatiemateriaal.  PUR heeft een relatief hoge dampdiffusieweerstand en is ook vochtongevoelig.
Hiermee kun je elke spouwmuur na-isoleren. Of de buitenzijde bepleisterd is of geschilderd maakt niet uit.  Mocht je na het isoleren een vochtprobleem vaststellen dan was er reeds vóór de isolatiewerkzaamheden een vochtprobleem aanwezig in de woning.  Neem de oorzaak van toevoer van vocht weg en de problemen blijven ook weg.
Groeten
Vochtadvies

0
Treesje - ISOWIT bvba
Treesje - ISOWIT bvba
1 5 Andere professioneel
11 jaren geleden
Ik zou een spouwmuur bezet met een dampdoorlatende crepi willen naisoleren. 2 Firma's hebben minerale wol (Supafil) of korrels aangeraden. Een derde firma wil dit niet doen wegens de crepi bezetting. Wie kan ik geloven?

Beste,

ik verwijs u graag door naar deze link: http://economie.fgov.be/nl/binaries/STS_71_tcm325-175064.pdf op de website van de Federale Overheidsdienst Economie. Baseer u op informatie van een neutrale organisatie.

Het document bevat alle vereisten waaraan een spouwmuur moet voldoen alvorens na-isolatie op een correcte manier kan gebeuren. Onder kopje 3.4 kan u het volgende lezen: "de bestaande gevelmetselwerk moet in goede staat verkeren met goede staat van voegwerk en met . (...)".

Als de crepi waarmee uw woning bezet is voldoende dampdoorlatend is kan u met een gerust hart na-isoleren. Uiteraard blijft een voorafgaande inspectie noodzakelijk om te beslissen welk systeem het meest aangewezen is. Er zijn immers nog andere factoren die belangrijk zijn! Doe daarom steeds beroep op een installateur die over het kwaliteitscertificaat "ATG" beschikt.

met vriendelijke groeten!

Treesje, isowit bvba.

0
Philippe Van de Putte
Philippe Van de Putte
0 23
11 jaren geleden

Van de firma van de sierpleister de melding gekregen dat deze een hoge waterdampdoorlatendheid heeft. Technische gegevens in bijlage. Ik ga opteren voor de oplossing met de parels. Alvast edankt voor jullie reacties.

0
DVB
DVB
16 68 Verbouwer
11 jaren geleden
Welke parels zou je nemen? Ik heb gehoord dat hier namelijk ook heel wat verschil in zit. Mij raden ze neopixels aan maar ik weet niet wat het verschil is met de rest.
0
Philippe Van de Putte
Philippe Van de Putte
0 23
11 jaren geleden

Neo pixels van Basf

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Voorkom warmteverlies door een goede vloerisolatie. Benieuwd naar de prijs van vloerisolatie, de terugverdientijd en welke premies je kan aanvragen?

Lees meer

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Door in de zomer je woning te isoleren, kan je in de winter genieten van een warm huis en een lagere energiefactuur. Ontdek hoeveel je kan besparen.

Lees meer

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Wie de muren van een bestaande woning wil isoleren, heeft drie opties: naast isolatie aan de buiten- of binnenzijde kan je ook de spouwmuur opvullen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag