3

aardingslus diepte

danny
danny
#Voorbereidende werken · 13 jaren geleden

Ik ga een woning renoveren en ga binnen een nieuwe vloerplaat gieten, moet ik de aardingslus dan onder de plastiek leggen of moet ik deze dieper in de grond leggen en hoe diep dan ? ik ga ook een een keuken en een garage bijbouwen, mag ik daar een aparte aardingslus leggen en naar mijn energie steen brengen of moet ik 1aardingslus leggen voor het huis , de bijgebouwde keuken en de garage ? want de bedoeling is dat ik dit in 3fases ga doen.

Alle reacties

0
Vraphael
Vraphael
1 4 Andere professioneel
13 jaren geleden
Je moet de aarding niet onnodig diep leggen. Graaf gewoon een groef van zo een 10 a 20cm diep waar je aarding in past, dit om te vermijden dat de aarding niet in contact komt met het beton! (onder de folie dus). Vul de groef eventueel met zand ipv de grond die je daarvoor uitgraaft ;€ Wat is de afstand van de garage tot het huis? Een aparte aarding is mogelijk.. Vergeet wel geen extra zekeringskast in de garage te plaatsen :)
0
danny
danny
0 2 Verbouwer
13 jaren geleden

bedankt voor de info  

de garage word later tegen het huis gebouwd. waarom moet ik een extra zekeringskast voorzien in de garage ? is het niet mogelijk om meerdere aardlussen op 1 kast tevoorzien ?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Waar naartoe met bouwafval? Dit zijn de opties

Waar naartoe met bouwafval? Dit zijn de opties

Er zijn heel wat opties om je bouwafval op een milieuvriendelijke manier kwijt te raken. Van een puinzak over een container tot het recyclagepark.

Lees meer

Dilemma: een regenwaterput plaatsen of niet?

Dilemma: een regenwaterput plaatsen of niet?

Laat je best een regenwaterput plaatsen of is het geen meerwaarde? We vroegen het aan Silvia De Nolf, adviseur bij NAV en waterconsulent.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag