7

Alle reacties

0
vewa
vewa
1 2 Andere professioneel
11 jaren geleden
Wat is het basismateriaal van uw garagepoort? Heeft u een kunstof garagepoort bekleed met een renolit folie of zijn de lamellen gekleurd tot in de kern? Een ijzeren kantelpoort of een vol houten? De kleurvastheid wordt bepaald door de samenstelling van het gekleurde oppervlak en de wijze waarop het product gekleurd is. Wanneer het product gekleurd is tot in de kern zal dit kleurvaster zijn dan een lamel met enkel de toplaag gekleurd. De meeste producenten van kunstofproducten geven een kleurgaratie van 10 jaar. Deze garantietijd stelt hen veilig voor een verkleuring van producten die steeds in volle zon staan. De producten die minder of geen zon te verwerken krijgen zullen naar kleurverschraling toe beter scoren. Maar 10 jaar is realistisch!
0
basicdoors
basicdoors
2 7 Andere professioneel
11 jaren geleden
Hoeveel jaar garantie heb je op de kleurbestendigheid van een garagepoort?

Dat verschilt heel erg per merk en leverancier Els, gaat je vraag over een specifiek merk? Dan kun je misschien het beste de garantieregeling van dat merk eens bekijken.

0
els stevens
els stevens
0 2 Bouwer
11 jaren geleden

@ vewa: Het is een sectionale poort in pvc houtimitatie. Ze is geïnstalleerd in 2003, in 2005 is ze herlakt omdat er op verschillende plaatsen witte plekjes waren en nu is het terug zover.

0
els stevens
els stevens
0 2 Bouwer
11 jaren geleden

@ basicdoors: In de verkoopsvoorwaarden staat niet echt iets vermeld over mankementen op lange termijn; er staat enkel dat de poort bij installatie moet gecontroleerd worden en dat eventuele opmerkingen onmiddellijk moeten gegeven worden want dat  het anders niet onder garantie valt. De "herlakking" in 2005 is wel onder garantie gebeurd. Het staat ons voor dat ze ons toen gezegd hebben dat er 10 jaar garantie op is maar nu zeggen ze dat het maar 5 jaar zou zijn en wij dus best een nieuw poortblad installeren.

0
basicdoors
basicdoors
2 7 Andere professioneel
11 jaren geleden· Bedankje ontvangen

@ basicdoors: In de verkoopsvoorwaarden staat niet echt iets vermeld over mankementen op lange termijn; er staat enkel dat de poort bij installatie moet gecontroleerd worden en dat eventuele opmerkingen onmiddellijk moeten gegeven worden want dat  het anders niet onder garantie valt. De "herlakking" in 2005 is wel onder garantie gebeurd. Het staat ons voor dat ze ons toen gezegd hebben dat er 10 jaar garantie op is maar nu zeggen ze dat het maar 5 jaar zou zijn en wij dus best een nieuw poortblad installeren.

Oei, ja dat is vervelend inderdaad...

0
vewa
vewa
1 2 Andere professioneel
11 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Ja, dat is idd minder.  U moet eens kijken of het mogelijk is om contact te krijgen met Test aankoop, U heeft misschien nog ergens een garantiebewijs liggen?  Of met uw eigen advocaat.  Maar dan moet U zeker zijn van u gelijk.  Je geeft uw klanten geen schriftelijke of mondelinge garantie als u ze niet gaat nakomen.

Die nieuwe lamellen moet u betalen?  U kan misschien een overeenkomst vinden halverwege de weg.  Ok, nieuwe panelen maar niet volledig op mijn kosten.  Dat lijkt me de meest comfortabele oplossing voor beide partijen.

Hoop dat je tot een vlotte oplossing komt.  En vraag in de toekomst een schriftelijke garantie, met datum stempel en handtekening.

Ward

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Alles wat je moet weten over dakramen: soorten, prijzen en onderhoud

Alles wat je moet weten over dakramen: soorten, prijzen en onderhoud

Ontdek alles over dakramen: van soorten, voordelen, prijzen, installatie tot onderhoud. Breng zo meer daglicht in je woning.

Lees meer

Zelf een vliegenraam plaatsen? Zo doe je dat (en bespaar je flink)

Zelf een vliegenraam plaatsen? Zo doe je dat (en bespaar je flink)

Zelf een vliegenraam plaatsen is eenvoudig én budgetvriendelijk. Ontdek hoe je het aanpakt en wat het ongeveer kost.

Lees meer

Een industriële look met stalen ramen: ontdek de voor- en nadelen

Een industriële look met stalen ramen: ontdek de voor- en nadelen

Stalen ramen geven je woning een industriële look. Maar hoe zit het met de isolatie, de prijs en het onderhoud ervan? Ontdek alle voor- en nadelen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag