isolatie en siliconesierpleister
isolatie en siliconesierpleister
Alle reacties
-
Beste,
Een gevelisolatiesysteem bestaat altijd uit een getest geheel (lijm, isolatieplaat, wapenigsmortel, weefsel, sierpleister, enz.).
Dit betekent dat de compatibiliteit tussen de verschillende onderdelen met elkaar getest en goedgekeurd zijn. De duurzaamheid van het systeem kan dus alleen gegarandeerd worden indien alle componenten van het systeem gebruikt en toegepast zijn volgens de voorschriften van fabricant en de regels der kunst. In dit specifiek geval, valt het systeem fundamenteel buiten de voorschriften vermeld in de technische fiches van een bepaalde systeem.
In deze zin, een cementering rechtstreeks op PU platen blijkt mij zeker niet aan te raden (tot nu toe, bestaat er bv. geen systemen met een technische goedkeuring ATg > www.ubatc.be). Het gebruik van een aanvullende aangepaste EPS plaat erop (verlijming met specifiek product compatibel met PU + bevestiging met aanvullende thermischonderbroken pluggen) blijkt een betere basis te zijn voor gevelpleisters (geschikt voor gevelisolatiesystemen), maar zoals gezegd, zonder garantie op de duurzaamheid van het geheel in de tijd.
Ik hoop u hiermee van dienst geweest te zijn.
Technische adviseur Knauf - Cel bepleistering

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Wat is de lambda-waarde van isolatie?
Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.
Lees meer
Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur
Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.
Lees meer
Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie
Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen