2

Wat kunnen we doen?

Yasminefan
Yasminefan
#Ontwerp · 11 jaren geleden
Hoi, De bouwgrond langs ons wordt verkocht en nu vrezen wij dat er appartementen gaan komen omdat de plaats groot genoeg is voor (2 of 3 appartementen) en het een gesloten bebouwing is vlakbij het centrum. Ik heb navraag gedaan bij de stad en heb te horen gekregen dat er een verdiep (3m) hoger mag gebouwd worden dan ons huis. Nu is onze bekommernis dat we een gedeelte lichtinval in onze veranda en op ons terras zullen verliezen en ook dat het bovenste gedeelte een stuk zon zal weg nemen voor onze zonnepanelen. Ook mogen ze ter hoogte van ons terras 3m hoger (en een 2 tal meter verder gaan), mogen ze dit zomaar doen en mag hier dan een balkon komen zodat ze zomaar bij ons kunnen binnen kijken? Of moeten dit gesloten ramen zijn? Kunnen wij hier iets tegen doen? Indien dit kan wat en wanneer moeten we dit dan doen? Alvast bedankt, Susy

Alle reacties

0
Frits
Frits
2 17 Verbouwer
11 jaren geleden

Zodra een bouwvergunning is aangevraagd en er een openbaar onderzoek loopt, kan je bij de gemeente een bezwaar indienen tegen die vergunning en dat zo goed mogelijk motiveren.

Als de bouwvoorschriften zo een bouw echter toelaten, dan vrees ik dat een bezwaarschrift weinig zal uithalen behalve de bouw een 20tal dagen uitstellen. Een gemeente gaat namelijk geen vergunning afkeuren die voldoet aan de bouwvoorschriften die de gemeente zelf heeft opgelegd.

Ik hoop voor jou dat het allemaal nog zal meevallen en dat een particulier er een bescheiden woning neerzet. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Welke bouwstijl kies jij?

Welke bouwstijl kies jij?

Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.

Lees meer

Hoe werkt sleutel-op-de-deur? Ontdek de voor- en nadelen

Hoe werkt sleutel-op-de-deur? Ontdek de voor- en nadelen

Bouwen met sleutel-op-de-deur is bouwen met één bouwbedrijf dat voor een instapklare woning zorgt. Ontdek hoe de sleutel-op-de-deurformule werkt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag