Expertise over dome op recreatiegrond

6

Expertise over dome op recreatiegrond

B-Muys
B-Muys
#Ontwerp · 11 jaren geleden
Hey allen, Graag zou ik een tent(dome) plaatsen op mijn recreatiegrond. Deze is opgebouwd uit een metalen constructie en een zeil. Moet ik deze op een of andere manier aanvragen aangezien dit geen vaste structuur is? Zie link hieronder over wat voor tent ik het heb. http://www.pacificdomes.com/eco-living-domes/dome-homes Ik zou graag 3 van deze domes plaatsen op mijn grond. 2 domes van 6m diameter en 3,6m hoogte 1 dome van 13m diameter en 6,7m hoogte. In de grote dome zouden keuken en leefruimte komen. Ook zou ik hier optioneel een houten constructie willen plaatsen dat een kleine verdieping bevat voor slaapruimte. Ik heb gelezen in het Besluit van de Vlaamse Regering tot bepaling van handelingen waarvoor geen stedenbouwkundige vergunning nodig is. Art. 2.1.13° het plaatsen van één verplaatsbare inrichting die voor bewoning kan worden gebruikt, zoals één woonwagen, kampeerwagen of tent, niet zichtbaar vanaf de openbare weg, zonder er effectief te wonen. Enkel is deze wet over bouwgronden zoals ik kan lezen. Het vellen van enkele bomen zal ik dan alleszins moeten aanvragen maar moet dit ook voor het opzetten van deze tenten in deze vorm? Deze zullen verhuurd worden en dus niet gebruikt worden als woonst. Graag jullie expertise hierover omdat ik niet echt verder geholpen ben met de reactie van mijn gemeente. Alvast bedankt.

Alle reacties

0
JV_1990
JV_1990
0 3 Andere particulier
3 jaren geleden

Beste

Kreeg je hier feedback op?
Ik zit met dezelfde vraag. Enkel gaat het over 1 dome van mij.

mvg

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

8 jaar later en in tussen tijd geen enkel bericht meer van topicstarter?

Denk dat je weinig leven ga zien.

0
JV_1990
JV_1990
0 3 Andere particulier
3 jaren geleden

Was ook mijn gedacht. Kan maar proberen hé ;).

0
JV_1990
JV_1990
0 3 Andere particulier
3 jaren geleden

Vriendelijk bedankt voor je feedback!

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

Onmisbare tips voor zelfbouwers

Onmisbare tips voor zelfbouwers

Door zelf te bouwen aan je huis, kan je meer realiseren met hetzelfde budget. Voor je enthousiast begint, hou je best rekening met deze tips!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag