7

Alle reacties

0
buildinx
buildinx
0 1 Andere professioneel
11 jaren geleden
Check www.buildinx.be Wij hebben reeds meerdere projecten uitgevoerd. Neem gerust contact op. We werken in gans België met een Nederlandstalige afdeling in Moorslede (west vlaanderen) en een Franstalig in Marche. In het najaar komt er ook een kijkwoning in Moorslede. Groeten Kevin
0
DaveBogaerts
DaveBogaerts
0 1 Bouwer
10 jaren geleden

Hallo,

Wij hebben gebouwd met houtmassiefbouw (CLT woning) van Building Secrets uit Brecht (Antwerpen)
Hierbij heeft de woning het uitzicht van een traditionele woning, maar dan met vele betere isolatie-eigenschappen en een voelbaar aangenamer binnenklimaat.

Deze houten panelen zijn niet te vergelijken met het opstapelsysteem van Mi casa of dergelijke. De muren bestaan hier uit 1 groot paneel waaruit alle deur- en raamopeningen zijn uitgefreesd tot op de milimeter juist. Ook alle technieken zijn hierin uitgefreesd.
Ramen kunnen van te voren al besteld worden door het millimeterwerk van de freesmachine van Building secrets.
De isolatie komt zoals bij de traditionele woningbouw aan de buitenzijde van de woning. Hierin kan men de dikte van de isolatie nog eens zelf kiezen waardoor je zo goed kan isoleren zoals je zelf wil. De houten panelen hebben uit zichzelf al zeer goede isolatie-eigenschappen en de bouw is volledig luchtdicht. Daarna kan men er rondom metsen om het zo de uitstraling te geven van een traditionele woning. Bij deze houtmassiefbouw heeft men een zeer grote architecturale vrijheid!

Naar mijn mening een vele beter systeem dan dat van Mi Casa of dergelijke. Zeker de moeite waard dit even te bekijken!
Meer info: www.buildingsecrets.be
Groeten, Dave (Brecht)

0
Phildut
Phildut
0 1 Andere particulier
9 jaren geleden

Beste,

Zijn jullie nog steeds tevreden met jullie woning die gebouwd werd door bulding secrets?

Nadelen?

Prijs/m2 als ik mag vragen? (volledig door hen of deels)

Bedankt

0
Karolien & Kwinten
Karolien & Kwinten
0 1 Bouwer
8 jaren geleden

Hoi Dave,

zijn jullie nog steeds tevreden? Wat waren je ervaringen? Hebben jullie garanties gekregen omtrent verzakkingen, rotting, enz... (hout leeft).

Wij hebben immers nog vragen omtrent de duurzaamheid van massief houtbouw/clt.. Heb jij enige referenties van woningen die er reeds een 10-20 jaar staan?

Alvast bedankt voor jouw antwoord !!

mvg,

Karolien

Hallo,

Wij hebben gebouwd met houtmassiefbouw (CLT woning) van Building Secrets uit Brecht (Antwerpen)
Hierbij heeft de woning het uitzicht van een traditionele woning, maar dan met vele betere isolatie-eigenschappen en een voelbaar aangenamer binnenklimaat.

Deze houten panelen zijn niet te vergelijken met het opstapelsysteem van Mi casa of dergelijke. De muren bestaan hier uit 1 groot paneel waaruit alle deur- en raamopeningen zijn uitgefreesd tot op de milimeter juist. Ook alle technieken zijn hierin uitgefreesd.
Ramen kunnen van te voren al besteld worden door het millimeterwerk van de freesmachine van Building secrets.
De isolatie komt zoals bij de traditionele woningbouw aan de buitenzijde van de woning. Hierin kan men de dikte van de isolatie nog eens zelf kiezen waardoor je zo goed kan isoleren zoals je zelf wil. De houten panelen hebben uit zichzelf al zeer goede isolatie-eigenschappen en de bouw is volledig luchtdicht. Daarna kan men er rondom metsen om het zo de uitstraling te geven van een traditionele woning. Bij deze houtmassiefbouw heeft men een zeer grote architecturale vrijheid!

Naar mijn mening een vele beter systeem dan dat van Mi Casa of dergelijke. Zeker de moeite waard dit even te bekijken!
Meer info: www.buildingsecrets.be
Groeten, Dave (Brecht)

0
Pierson
Pierson
0 3 Verbouwer
8 jaren geleden

Enige update hierover?

0
W.S.
W.S.
0 1 Andere particulier
7 jaren geleden

Wij hebben ook gebouwd met CLT. Zeer goede isolatiewaarde en luchtdichtheid. Wat wel even wennen is, zijn de regelmatige kraakgeluiden, soms zelfs luide "knallen" door het werken van het hout. Maar kwaad kan dit niet en er zijn ook geen scheuren hierdoor ofzo. Toch zou ik het nooit meer doen en eerder traditioneel bouwen. Dit is veel flexibeler als je later bvb nog een stopcontact wil bijplaatsen. Bij CLT moet je een speciale firma laten komen om uit te frezen. Bij bouwen met stenen kan je makkelijk zelf slijpen en kappen. Ik heb ook nog geen idee over de duurzaamheid op lange termijn, over wat er te doen is als je bvb last hebt van opstijgend vocht. Een stenen huis kan je inpregneren, maar hout....?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Hoe werkt sleutel-op-de-deur? Ontdek de voor- en nadelen

Hoe werkt sleutel-op-de-deur? Ontdek de voor- en nadelen

Bouwen met sleutel-op-de-deur is bouwen met één bouwbedrijf dat voor een instapklare woning zorgt. Ontdek hoe de sleutel-op-de-deurformule werkt.

Lees meer

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw kan je een hoop geld besparen. Maar hoeveel geld bespaar je door je werken (gedeeltelijk) zelf te doen? En welke klussen kan je zelf doen?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag