gebruiksrecht toekennen aan onwettige terrassen

1

gebruiksrecht toekennen aan onwettige terrassen

andre van ryckeghem
andre van ryckeghem
#Ontwerp · 11 jaren geleden

Twee van de 4 onderste bewoners van ons app gebouw hebben hun terras uitgebreid zonder toestemming  van de algemene vergadering (ook geen stedebouwkundig attest) ,zich steunend op het precedent van de 2 andere die destijds wel toestemmming hebben gekregen van de AV (meer dan 15 jaar geleden).Was sprake van mondelinge toestemming.

Op de AV van 27 jan 2014 heb ik de volgende vraag gesteld "bent u akkoord met de onrechtmatige inbezitneming door de onderste eigenaars van de gemeenschappelijke grond door de uitbreiding van hun terrassen " Die 2 terrassen aangelegd 15 jaar geleden konden het bewijs leveren dat toestemming gegeven was.Daar heb ik geen probleem mee wel met die 2 zonder toestemming van de AV en die zich steunen op het precedent.Dit laatste wordt door een notaris weerlegd als niet geldend.

Op de AV van 27 jan 2014 was het antwoord van 11 van de 12 eigenaars "akkoord mits de voorwaarde dat de terrassen geen toevoeging zijn van het eigendomsrecht van de gelijkvloerse appartementen, enkel gebruiksrecht "

Is die regeling wettelijk ? Kan ik daar nog iets tegen doen binnen de wettelijke termijn van 4 maanden ,procedure bij vrederechter,? schadevergoeding eisen voor de grond die ik in princiepe dus kwijt ben ?

Mvg

Van Ryckeghem A

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

Zo lang mogelijk thuis blijven wonen? Met deze tips en aandachtspunten zorg je voor een levenslange woonst, of je nu zelf bouwt of toch koopt en renoveert.

Lees meer

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide brengt licht en ruimte en laat verschillende verdiepingen in huis met elkaar communiceren. Enkele architecten geven advies.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag