toekennen gebruiksrecht op terrassen
2 van de 4 onderste bewoners van ons app gebouw hebben hun terras uitgebreid zonder toestemming van de AV (ook geen stedebouwkundige attest),zich steunend op het precedent van de 2 andere die destijds wel toestemming hebben gekregen van de AV (meer dan 15 jaar geleden).Was sprake van mondelinge toestemming.
Op de AV van 27 jan 2014 heb ik de volgende vraag gesteld " bent u akkoord met de onrechtmatige inbezitneming door de onderste eigenaars van de gemeenschappelijke grond door de uitbreiding van hun terrassen " De 2 terrassen aangelegd 15 jaar geleden konden het bewijs leveren dat toestemming gegeven was. Daar heb ik geen probleem mee wel met die 2 zonder toestemming van de AV en die zich steunen op het precedent; Dit laatste word weerlegd door een notaris als niet geldend.
Op de AV van 27 jan 2014 was het antwoord van 11 van de 12 eigenaars "akkoord mits de voorwaarde dat de terassen geen toevoeging zijn van het eigendomsrecht van de gelijkvloerse app,enkel gebruiksrecht "
Is die regeling wettig? zo verlies ik in feite een deel van de gemeenschappelijke grond, kan ik daar nog iets aan doen binnen de wettelijke 4 maanden,schadevergoeding of...