vocht in spouwmuur -hoeveel liter vocht is normaal via ontvochtiger

1

vocht in spouwmuur -hoeveel liter vocht is normaal via ontvochtiger

jan de vree
jan de vree
#Muren · 13 jaren geleden

De spouwmuur is volgelopen met water door een afstopping van de goot, het water kon over de goot in de spouwmuur lopen en heeft alzo de isolatie helemaal doordrengt.

De lek is hersteld en nu probeer ik de natte stenen droog te krijgen.

In het begin was het behangpapier helemaal nat aan de kant van de muur (tussen muur en papier). Het papier is verwijderd en ik heb een ontvochtiger in de kamer gezet.

De kamer ca 36m² groot - helemaal afgesloten (ramen en deur toe) geeft per 24 uur een tweetal liter water.

Is dit normaal?

Hoe kan ik die spouwmuur droog krijgen?

Aan de buitenzijde zijn er geen verluchtingselementen in de muur, ik heb zelf met een boormachine een drietal gaatjes (sleuven) gemaakt op diverse niveau's (de cement weggehaald tussen stenen).

wie weet hier raad voor?

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen is populair bij doe-het-zelvers, maar er worden vaak fouten gemaakt die gemakkelijk te vermijden zijn. We geven je enkele tips!

Lees meer

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Alles over steenstrips: soorten, prijzen, toepassingen, plaatsing en onderhoud. Ideaal voor renovatie of nieuwbouw

Lees meer

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Ontdek alles over leien gevelbekleding: soorten, stijlen, plaatsing, prijs, isolatie, fouten én of je het zelf kan plaatsen of beter laat plaatsen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag