7

Achtermuur tuin

Chrisdh
Chrisdh
#Ontwerp · 11 jaren geleden
Wij hebben recent een huis gekocht waarvan de tuin uitgeeft op een spoorweg. Toen we het huis kochten stond er achteraan de tuin een bouwvallig tuinhuis, we hebben dit afgebroken en een tuindraad gezet. Dit maakt dat we open zicht hebben op de spoorweg en de treinreizigers op onze tuin wanneer de trein achter de tuin stopt. De gezamenlijke tuinmuur met de buurman is maar 1m hoog en Nu komt onze buurman klagen dat hij zijn privacy kwijt is omdat hij beweert dat de treinreizigers bij hem kunnen binnenkijken. Ben ik verplicht van een muur te voorzien achteraan mijn tuin of heeft de buurman geen recht van spreken?

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3495 Andere particulier
11 jaren geleden· Bedankje ontvangen
Buurman kan wel de zijkant met uw perseelsgrens verhogen met matten, panelen, ... om z n inkijk weg te nemen. Dit natuurlijk volledig op zijn kosten tenzij jij akkoord bent om dit kostendekkend te doen. Hij kan je niet verplichten om je afgebroken muur opnieuw op,te bouwen.
0
Chrisdh
Chrisdh
0 3 Andere particulier
11 jaren geleden
We hebben al voorgesteld om schutsels te plaatsen, die mogen maximum 2m hoog zijn volgens de gemeente. Omdat de buurman zijn gelijkvloerse verdieping hoger gelegen is en de spoorweg ook hoger ligt dan onze tuin is dat volgens hem niet voldoende en zullen schutsels niet voldoende zijn. Hij is niet bereid tot een rustig gesprek en wil enkel en alleen dat we een afsluiting plaatsen achteraan de tuin.
0
Kris M
Kris M
11 jaren geleden
Hoe hoog moet dan die afsluiting achter in je tuin wel zijn om je buur te behagen? Ik begrijp ook niet hoe een afsluiting bij jou het probleem kan oplossen terwijl een schutsel op de perseelsgrens dat niet kan. Niemand zal een schutsel achteraan dat meer dan 2 meter hoog is komen afbreken.
0
Chrisdh
Chrisdh
0 3 Andere particulier
11 jaren geleden
We willen eigenlijk enkel schutsels op de scheiding plaatsen, die mogen maar 2m hoog zijn en geven volgens de buurman nog steeds inkijk. Wij verwacht van ons eigenlijk dat we achteraan een muur metsen die even hoog is als de muur achter zijn eigen tuin, 3,5m. Maar dat willen we dus echt niet doen. We kunnen nu 's avonds nog lang genieten van de zon. Belangrijkste voor ons is te weten of die muur achteraan verplicht was of niet.
0
Kris M
Kris M
11 jaren geleden· Bedankje ontvangen
Als op de zijkant maar 2 meter mag (wat ik raar vind) dan mag achteraan toch ook maar 2 meter ? ;-) ER is bij mijn weten geen enkele regel die je buurman je kan doen verplichten om een muur (of schutting) van 3.5 meter hoog te doen plaatsen. Ik zou ook kiezen voor een open achteruitzicht.
0
Chrisdh
Chrisdh
0 3 Andere particulier
11 jaren geleden
Dat de zijkant maar twee meters hoog mag zijn is bepaald door ruimtelijke ordening. Ik ben gisteren achteraan in onze tuin gaan staan en ik kan van daar zelfs niet binnen kijken bij de buurman. De spoorweg ligt wel wat hoger maar dan nog zou het me verbazen dat er iemand bij hem kan binnen kijken.
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw kan je een hoop geld besparen. Maar hoeveel geld bespaar je door je werken (gedeeltelijk) zelf te doen? En welke klussen kan je zelf doen?

Lees meer

Welke bouwstijl kies jij?

Welke bouwstijl kies jij?

Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag