2

Wat moet ik met die ramenfabrikant doen?

Self builder
Self builder
#Ramen en deuren · 11 jaren geleden
Beste, Het plaatsen van mijn ramen heeft 22weken geduurd voor aleer alles juist was uitgevoerd. Hieronder ziet u een lijst wat er niet juist is na het opmeten(week 42) de plaatsing was in week 51 , ik stond met mijn rug tegen de muur. Mijn garagepoort stond daar in een open bouw zonder ramen, normaal was de bouw dicht dus gevolg slecht slapen. men is er in geslaagd om op 10 van de 14 ramen, die geplaatst moesten worden op 17-12-2013, fouten of nalatigheden te maken. 1. 2x geen aluminium paneel voor de deuren niet geleverd 2. er is een deurkruk aan de buitenkant gemaakt van de voordeur 3. geen glaslatten aanwezig 4. 5 ramen zijn 6 cm te groot in lengte 5. op 1 raam geen rolluik bevestiging aanwezig, noch rolluik geleiders 6. een verkeerd knipslot op het raam 7. het i profiel tussen het groot schuifraam en vast raam niet aanwezig (na telefonisch contact te hebben gedaan met ....... advies gekregen om dit te plaatsen zonder i profiel ) 8. 1 rolluikkast ook niet aanwezig Dan heb ik naar de fabrikant gebeld daar kon men mij niet helpen want het was bouwverlof de week nadien. Ik had dus ook 2 weken voor niks mijn vakantie opgespaard om er in te kunnen werken met het bouw verlof. :-( Pas in week 4 heeft men verder alles aangeleverd maar helaas geloofde ik mijn ogen niet, -De voordeur op de zijkant van de profiel een gat er in van 4op 4 cm -een verkeerd scharnier op een van de ramen deze ging bijna niet open nog dicht -een raamkruk volledig geschaafd - de motoren van de van de rolluiken waren niet juist moesten andere in Ik wist niet wat ik meemaakte, ik dacht de 2de maal zal men zeker alles wel in orde brengen. Dan week 8 kwam men de laatste punten recht zetten Wat bleek enkel de voordeur was hersteld, scharnier had men niet bij, raamkruk de verkeerde, rolluiken waren al in orde gebracht. Uiteindelijk was alles pas in orde op 18 maart 22weken vanaf opmeten tot einde miserie. Maandelijks betaal ik meer dan 500€ intresten en reserveringskosten aan de bank van de eerste 2 maanden zeg ik niets maar die andere 3,5 maanden heb ik te veel betaald dit is bijna 2000€ schade nog niet gesproken van al die keren dat ik ben gaan kijken of mijn garagepoort er nog stond of niet. Nu mijn bezetter kan niet meteen aan het werk wat natuurlijk een gevolg is van het geklungel van hierboven vermeld tekst dit zijn weer kosten voor mij. Daarom mijn vraag wat kan ik doen om terug vorderen van die firma deze hebben mij een korting van 1000€ op een bedrag van 29000€ excl gegeven, ik voel mij voor de zoveelste keer koud door die firma. Graag u mening nog advies. Bedankt!

Alle reacties

0
Vochtadvies
Vochtadvies
79 502 Architect
11 jaren geleden

Dringend in gebreke stellen en hem 14 dagen geven om alles te herstellen volgens de regels der kunst.
Laat de gebreken eventueel door een architect of bouwexpert vaststellen in een verslag en vraag of deze kan bemiddelen in het conflict.  Dit verslag kan je mogelijk laten nog gebruiken mocht de situatie escaleren tot voor de rechtbank.

Groeten
Vochtadvies

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Het ideale materiaal voor je buitenschrijnwerk: prijs en onderhoud

Het ideale materiaal voor je buitenschrijnwerk: prijs en onderhoud

Het juiste materiaal voor je buitenschrijnwerk kiezen? Ontdek de belangrijkste voor- en nadelen van pvc, aluminium, hout en staal en de kostprijs ervan.

Lees meer

Steellook ramen: de look van staal met de voordelen van aluminium of pvc

Steellook ramen: de look van staal met de voordelen van aluminium of pvc

Steellook ramen hebben de look van staal, maar zijn gemaakt van aluminium of pvc. Ontdek meer over isolatie, prijs en onderhoud van steellook ramen.

Lees meer

Een offerte voor ramen aanvragen? Tips om prijzen te vergelijken

Een offerte voor ramen aanvragen? Tips om prijzen te vergelijken

Nieuwe ramen nodig? Vraag een offerte op maat aan bij een vakman en ontdek prijzen en slimme tips om offertes voor ramen te vergelijken!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag