2

Vlotterkraan: werking

jan Peeters
jan Peeters
#Sanitair · 11 jaren geleden

Hallo

De Geberit kraan van mijn toilet lekt. De reden is dat de kraan gewoon nooit afsluit.

Ik heb de kraan opengedaan en ik zie een aantal groene onderdelen die met de vlotter mee bewegen; logische gezien moet de kraan afsluiten wanneer de vlotter omhoog gaat.
Wanneer ik dit manueel omhoog hou en wat harder duw dan het water is er geen verschil. 

Er zit een metalen pin in, waarvan ik vermoed dat het moet meebewegen met de groene onderdelen; en deze opent of blokkeert de toegang tot het water.

Is dit correct?
Ik heb het hele ding een paar uur in de azijn laten staan om eventuele kalk te verwijderen; maar er is geen beweging in te krijgen.
Enig idee wat ik kan doen? 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/12156/rsz_img_20140412_075737.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=1d4c000bfb3c1e3f3775767812a4cb2c

Alle reacties

0
pvdeynse
pvdeynse
0 1 Andere particulier
10 jaren geleden

ik heb hetzelfde probleem met deze groene GEBERIT vlotterkraan, ik heb 3 toiletten die allemaal hetzelfde probleem vertonen namelijk de vlotterkraan sluit niet. Soms na enkele minuten sluit de kraan toch maar er zit geen logica in.

Wat was voor u de oplossing ?? 

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Droogte houdt aan: met deze tips bespaar je water

Droogte houdt aan: met deze tips bespaar je water

Vergeeld of zelfs ros gras, verdorde planten, … de droogte in ons land houdt aan. Bij gebrek aan regen is het slim om zuinig met water om te springen.

Lees meer

Een buitenkraan plaatsen: dit moet je weten over de soorten, plaatsing en onderhoud

Een buitenkraan plaatsen: dit moet je weten over de soorten, plaatsing en onderhoud

Buitenkraan kopen? Lees alles over soorten, prijs, plaatsing en onderhoud voor meer comfort en gemak in je tuin of oprit.

Lees meer

Zonneboiler: een duurzame oplossing voor sanitair warm water

Zonneboiler: een duurzame oplossing voor sanitair warm water

Met een zonneboiler kan je je sanitair water op een duurzame manier verwarmen. Lees meer over de werking, installatie en prijs.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag