1

afspraken worden niet nageleefd

Relinde Brulmans
Relinde Brulmans
#Ontwerp · 11 jaren geleden
Ik aanvaard offerte van electricien in augustus 2013. Deel 1 werken worden in dezelfde maand uitgevoerd. Keuken en badkamer zullen later gedaan worden na eigenlijke verhuis en nadat vaststaat hoe deze verder zullen gerenoveerd worden. Ik contacteer electricien opnieuw midden november 2013. We komen overeen dat hij op 26/12/2013 deel 2 van de werken komt uitvoeren. Hij komt echter niet opdagen zonder voorafgaande verwittiging. Volgende afspraak: 20/2/2014 - komt weer niet opdagen. Na onbeantwoorde telefoon, ingesproken bericht, sms en 2 e-mails heb ik toch uiteindelijk de man opnieuw aan de lijn en hij belooft om op 8 april de rest te komen doen. Hij stuurt die dag 2 weinig ervaren medewerkers die niet alles afwerken. Badkamer moet nog volledig gedaan worden en keuken ziet er uit als knoeiwerk. Ik vraag hen dat de electricien me belt om verder af te spreken. Gebeurt niet. Ik ga bij de electricien aanbellen en hij belooft langs te komen om te bekijken wat er nog juist moet gebeuren. Zo geschied. Hij zegt dat hij de week erop maandag of dinsdagavond zelf de werken komt uitvoeren. Gebeurt niet. Ik kontakteer hem en hij zegt dat hij op woensdagavond langs zal komen. Gebeurt niet, opnieuw zonder verwittiging. Intussen zijn we 20 april 2014, d.i. 5 maanden verder na mijn contactname in november vorig jaar. Ik wil niets liever dan de samenwerking stopzetten en wil ook niets meer betalen, of toch zeker niet het volle restbedrag. Voor deel 1 van de werken heb ik 40% van het totale bedrag betaald. Bij deel 2 v/d werken hebben de mannen op mijn vraag een gedeelte van eerder uitgevoerde zaken opnieuw gedaan omdat deze niet ok waren van de eerste keer. Volgens wat ik op dit forum allemaal lees aan gelijkaardige berichten over niet naleven afspraken, lijkt het me dat de klant telkens in de zwakste positie staat. Welke raad kan u me geven? Een advocaat onder de arm nemen is niet echt hetgene waar mijn voorkeur naar uitgaat. Met dank.

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Onmisbare tips voor zelfbouwers

Onmisbare tips voor zelfbouwers

Door zelf te bouwen aan je huis, kan je meer realiseren met hetzelfde budget. Voor je enthousiast begint, hou je best rekening met deze tips!

Lees meer

SOS bouwgrond: eerste hulp bij minder ideale percelen

SOS bouwgrond: eerste hulp bij minder ideale percelen

Heb je een bouwgrond op het oog die verre van ideaal is? Dat hoeft niet per se een nadeel te zijn. Met deze oplossingen maak je er een droomperceel van.

Lees meer

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag