slecht uitgevoerde terras !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3

slecht uitgevoerde terras !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jil
jil
#Ontwerp · 13 jaren geleden

Hallo,

Twee jaar geleden is mijn terras volledig vernieuwd.

Na een klein jaar zakte de zijkant door, daarna begonnen op sommige plaatsen de voegen te verdwijnen, daarna kon ik al sommige platines eruit halen, nu is het op vele plaatsen een hol geluid al ik er op klop. Conclusie: mijn platines zitten nog vast door de mortel van de voegen(zijkanten), de onderlaag is verzakt(stabil: is nt goed). Afloop water is niet aangesloten...

Nu heb ik de aannemer van de werken direkt verwittigd per telefoon, per sms... steeds zou hij komen kijken en herstellen, tot op heden is dit niet opgelost.

Wat kan ik wettelijk doen...

Expert aanstellen????

Verzekering????

Groeten,

Alle reacties

0
Bertje
Bertje
25 145 Verbouwer
13 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Jil,
Dit is meer iets voor onze advocaten hier op het forum maar ik zou beginnen met een telefoontje met je verzekeringsagent om zijn advies te vragen.
Vermoedelijk sturen zij een expert indien niet duidelijk is wiens fout dit hier is.
succes,
Bert

0
Mr. Gert DAMIAANS - ARGUS ADVOCATEN
44 175 Andere professioneel
13 jaren geleden

Geachte,

Allicht bent u niet verzekerd voor dergelijke schade, maar het kan geen kwaad om bij uw verzekeraar even te informeren. Best kan u meteen ook informeren of een eventuele rechtsbijstandverzekering kan tussenkomen. Indien zo worden eventuele advocaats- en proceskosten volledig door de verzekeraar ten laste genomen.

In ieder geval dient u snel te handelen. Het probleem betreft immers een verborgen gebrek, zodoende dat u binnen korte termijn de nodige actie dient te ondernemen: in concreet de aannemer in gebreke stellen en vervolgens bij stilzitten onmiddellijk overgaan tot dagvaarding.

Met de meeste hoogachting,

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag