niet gemene afsluiting
graag had ik geweten wat de reglementering is rond het plaatsen van een niet gemene houten afsluiting
niet gemene afsluiting
graag had ik geweten wat de reglementering is rond het plaatsen van een niet gemene houten afsluiting
Jammer genoeg krijg ik geen sluitend antwoord op de stedebouwkundige dienst van de gemeente
Is blijkbaar een heel moeilijke materie, waar nogal wat tegenstrijdigheden inzitten, vandaar ook mijn vraag via dit forum
Ondertussen heb ik mijn vraag ook gesteld aan andere juridische diensten en het provinciebestuur
Ook heb ik het advies gekregen om bij de overkoepelend administratie te informeren
Alle verdere tips of advies in deze materie zijn welkom
Misschien vind je hier meer info ; http://www.landelijkvlaanderen.be/Veldwetboek
Artikel ;
Wanneer een levende haag tot afsluiting dient, moet zij, bij gebreke van een hiermee strijdig gebruik, op ten minste 50 cm van de scheidingslijn staan. Iedere andere afsluiting mag op de uiterste grens van het eigendom worden geplaatst.
Hoogstammige bomen mogen slechts op een door vast en erkend gebruik bepaalde afstand geplant worden; bij ontstentenis van zodanig gebruik mogen hoogstammige bomen slechts op twee meter, andere bomen en levende hagen slechts op een halve meter van de scheidingslijn tussen twee erven worden geplant.
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Speel jij ook met het idee om je woning later om te bouwen tot een kangoeroe- of zorgwoning? Dan zijn er enkele zaken waar je best nu al rekening mee houdt.
Lees meerEen vide brengt licht en ruimte en laat verschillende verdiepingen in huis met elkaar communiceren. Enkele architecten geven advies.
Lees meerZo lang mogelijk thuis blijven wonen? Met deze tips en aandachtspunten zorg je voor een levenslange woonst, of je nu zelf bouwt of toch koopt en renoveert.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen