Kap open haard uitbreken
Kap open haard uitbreken
Alle reacties
Hallo, ik heb een open haard in mijn huis met een grote ijzeren kap erboven. Nu zou ik die kap willen uitbreken. Hoe kan ik dit doen?
ikzelf heb een maand geleden zulke een kap verwijderd. Deze zat achter een vals plafond en wij hebben eerst geprobeerd om het ding weg te slijpen, maar dat was onmogelijk. Dan hebben wij het gat groter gemaakt rondom de valse plafond, omdat er toch nadien een plaat over moest komen, om het gat dat vrijkwam te bedekken, en of die plaat nu iets groter was, soit ...
Toen zagen wij dat die ijzere kap aan de schouw was 'gehangen', dus met optillen en voldoende plaats konden wij de dubbele kap metaal eerst optillen om nadien scheef getrokken ze te laten zakken.
Eenmaal op de grond hebben wij het geheel in stukken geslepen, het was niet tillen en vooral ook niet meer door het huis te verhuizen in zijn geheel.

Download gratis onze airco-gids
Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

CO-vergiftiging vermijden: is jouw woning veilig genoeg?
Met de winterkou duikt de stille moordenaar koolmonoxide weer op, waardoor het risico op CO-vergiftiging toeneemt. Hoe kan je jezelf beschermen?
Lees meer
Lucht-luchtwarmtepomp: werking, prijs, onderhoud en voordelen
Van de werking, over de voor- en nadelen, tot het onderhoud en de prijs van een lucht-luchtwarmtepomp: we lijsten alles voor jou op!
Lees meer
Verwarmen met lagetemperatuurradiatoren: slim en comfortabel!
Ontdek hoe lagetemperatuurradiatoren energie besparen en comfort bieden in combinatie met duurzame verwarmingssystemen.
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen