'Garantie'
Alle reacties
Beste,
In veel gevallen is de aannemer niet eens aansprakelijk voor de waterdichtheid van de kelder. Neem contact op met uw architect en vraag of de aannemer garantie gaf op een waterdichte kelder, indien dit nergens op papier staat kan u dit niet veronderstellen (en wordt dit ook niet verondersteld) en zal u bot vangen.
Indien uw gebouw echter structurele gebreken zou kunnen vertonen ten gevolge van deze waterinsijpeling zou u misschien wel beroep kunnen doen op de wettelijke aansprakelijkheid van de hoofdaannemer.
Kijk alvast al uw documenten eens na ivm uw kelder om eventuele garantie terug te vinden en neem contact op met uw architect om dit probleem te melden (eventueel aangetekend)
Beste,
Normaal zou je toch denken dat er 10 jaar garantie is op een bouw ? en een kelder is toch verondersteld waterdicht te zijn? (daarom steken we toch een kelder, om er dingen droog te stockeren: als we een zwembad willen, zetten we dat toch gewoon in de tuin?)
Indien u schade heeft, kunt u in eerste instantie terecht bij uw brandverzekering (ze dekken waterschade, en zelfs deze, denk ik) Maar dat zullen ze uiteraard maar beperkt in tijd dekken. (elke week zullen ze niet betalen.)
Maar ik zou het er persoonlijk ook niet bij laten en naar de architect/aannemer stappen. Wie weet is er een simpele oplossing.
mvgr,

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”
Volgens experts, zoals Harvard-professor Joseph Allen, zijn ventilatie, daglicht en luchtkwaliteit essentieel om van je huis een gezond huis te maken.
Lees meer
Bodemattest cruciaal bij verkoop
Een bodemattest vertelt je meer over de kwaliteit van de grond. Het is een verplicht document als je bouwgrond, een woning of een appartement verkoopt.
Lees meer
Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?
Lichtexpert Joël Sels geeft tips en oplossingen om meer daglicht in huis te halen. Ontdek hoe je je woning lichter en ruimer maakt.
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen