4

Problemen na renovatie plat dak

Bennekikhet
Bennekikhet
#Ontwerp · 13 jaren geleden
Vorig jaar heb ik mijn plat dak laten isoleren en vernieuwen. Al snel bleek dat er er problemen zijn. Als het hard regent en waait dan regent het binnen in de keuken. Ook worden de balken onder de oversteek om een bepaalde reden heel nat na de regen. Dit zorgt er ook voor dat er een bruine smurrie langs de muren afloopt. De afvoer in de oversteek van de ingang is te hoog geplaats waardoor het water over de rand loopt. Ik heb de aannemer hier al verschillende maal telefonisch en via email hiervan op de hoogte gebracht. Telkens wordt mij beloofd dat hij komt. 1x is hij geweest om ander ernstig probleem op te lossen (was een stuk vergeten te lijmen waarop ik hem attent maakte). Ondertussen heb ik een aangetekende brief verstuurd met de melding dat hij 1 maand had om de problemen op te lossen. Deze brief heeft hij nooit afgehaald. Wat kan ik nog verder doen ?

Alle reacties

0
Bertje
Bertje
25 145 Verbouwer
13 jaren geleden
Niet langer wachten, Advocaat inschakelen, formeel in gebreke stellen en vervolgens dagvaarden. Ondertussen misschien vaststellingen laten doen en herstelling door andere dakwerker en dan deze kosten verhalen op de eerste aannemer. Maar bovenal eerst advocaat contacteren. Bert
0
Bennekikhet
Bennekikhet
0 1 Verbouwer
13 jaren geleden
Niet langer wachten, Advocaat inschakelen, formeel in gebreke stellen en vervolgens dagvaarden. Ondertussen misschien vaststellingen laten doen en herstelling door andere dakwerker en dan deze kosten verhalen op de eerste aannemer.
Maar bovenal eerst advocaat contacteren.
Bert

Bedankt Bert  De reden dat ik dit nog niet gedaan heb is omdat ik schrik heb voor de advocaatkosten en de lange duur van het proces. Hebt u mischien een idee over hoeveel geld dit kan gaan en eventueel een naam van een goede advocaat ?

Bedankt

0
Bertje
Bertje
25 145 Verbouwer
13 jaren geleden

Ik heb geen idee van de kosten maar een advocaat een eerste schrijven laten doen moet nu ook niet zo veel kosten en als je uiteindelijk naar de rechtbank gaat en hij wordt veroordeeld dan moet hij ook een deel van jou gerechtskosten betalen. Bovendien kan te lang wachten nog meer schade veroorzaken die dan uiteindelijk nog meer kosten met zich mee brengt.
Best dat je een advocaat zoekt bij jou in de buurt of de advocaat die hier actief is op het forum. Ik ken hem niet maar hij lijkt me wel zijn vak te kennen als ik zijn antwoorden op heel wat vragen lees. (Mr. Gert DAMIAANS - ARGUS ADVOCATEN)
Bert

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Overweeg je om met een sleutel-op-de-deurfirma in zee te gaan? Ontdek hier wat kant-en-klaar bouwen betekent voor jouw budget.

Lees meer

Zo kies je de juiste sleutel-op-de-deurfirma

Zo kies je de juiste sleutel-op-de-deurfirma

Hoe kies je tussen al die sleutel-op-de-deurbedrijven dat bedrijf uit dat het meest aansluit bij jouw verwachtingen? Wij helpen je met je keuze!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag