Betwisting van een factuur die me 7 dagen na factuurdatum werd toegestuurd

4

Betwisting van een factuur die me 7 dagen na factuurdatum werd toegestuurd

Didi
Didi
#Ontwerp · 13 jaren geleden
Ondanks het feit dat de werken volgens de offerte nog niet volledig werden uitgevoerd, kreeg ik van m'n aannemer plots een mail waarin hij vermeldde dat de werken er voor hem opzaten en waarin hij deed blijken dat hij de factuur en afrekening in bijlage toegevoegd had. Na verschillende maal naar de factuur gevraagd te hebben, kreeg ik een smsje dat hij de factuur 5 dagen eerder per post toegestuurd had. Ik heb deze echter niet per post ontvangen. Uiteindelijk ontving ik de factuur/afrekening na veel excuses en smoesjes pas 5 dagen later per mail. In deze mail vermeldde de aannemer dat hij de facturatiedatum niet meer kon wijzigen en werd hiermee de termijn van 7 dagen tijd voor een aangetekende betwisting omzeild. Aangezien er verschillende technische en constructie fouten door hem werden gemaakt, die me behoorlijk wat gaan kosten om ze recht te zetten, wilde ik de factuur en afrekening betwisten. De aannemer heeft zich op deze manier goed ingedekt maar is dit volgens de regels? Hij kan volgens mij niet bewijzen dat hij de factuur effectief verstuurd heeft maar ik kan ook niet aantonen dat ik hem niet ontvangen heb. Kan ik de factuur alsnog betwisten?

Alle reacties

0
Bertje
Bertje
25 145 Verbouwer
13 jaren geleden
Niet wachten, factuur betwisten en ook duidelijk melding maken van je boodschap hierboven. Factuur niet ontvangen, laten weten aan aannemer, geen reactie etc..Hopelijk zijn je reacties aan de aannemer per mail gebeurd zodat je toch enige vorm van bewijs hebt. Voel je je niet 100 % zeker, bel je advocaat voor advies. Maar bovenal niet wachten tot het te laat is. Bert
0
Didi
Didi
0 1 Verbouwer
13 jaren geleden
Bedankt Bert voor deze nuttige informatie!
0
Mr. Gert DAMIAANS - ARGUS ADVOCATEN
44 175 Andere professioneel
13 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Indien er betwisting bestaat omtrent de verzenddatum van de factuur, zal de aannemer het bewijs dienen te leveren dat de factuur effectief werd verzonden en ingeschreven werd in zijn uitgaande facturenboek en opgenomen in zijn BTW-aangifte van dat kwartaal.

Daarenboven is het geen regel van dwingend recht dat een factuur binnen de 7 dagen dient geprotesteerd te worden bij eventuele klachten. Vooreerst zijn algemene voorwaarden van een factuur niet van toepassing op particulieren, tenzij deze uitdrukkelijk voor akkoord werden ondertekend. Daarnaast dient de aannemer nog steeds het bewijs te leveren dat de werken volgens de regels van de kunst werden uitgevoerd, vooraleer betaling te kunnen vragen.

mvg,

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Overweeg je om met een sleutel-op-de-deurfirma in zee te gaan? Ontdek hier wat kant-en-klaar bouwen betekent voor jouw budget.

Lees meer

Zo kies je de juiste sleutel-op-de-deurfirma

Zo kies je de juiste sleutel-op-de-deurfirma

Hoe kies je tussen al die sleutel-op-de-deurbedrijven dat bedrijf uit dat het meest aansluit bij jouw verwachtingen? Wij helpen je met je keuze!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag