Vernieuwing van het electriciteitsnetwerk in een oude woning
Vernieuwing van het electriciteitsnetwerk in een oude woning
Alle reacties
Beste , Wij hebben een oude woning gekocht die wij willien opknappen . De electriciteitsinstallatie bestaat uit de zwarte kast met de teller en een verdeelkast. De electriciteit is niet afgesloten . Wij zouden graag een nieuwe electriciteitsinstallatie inbouwen ( leidingen , schakelaars,stopcontacten), verbonden aan een nieuwe verdeelkast ( nieuwe zekeringen , verliestroomschakelaars etc.. ) . Wie mag/kan de oude verdeelkast afkoppelen van de zwarte kast en de nieuwe verdeelkast aansluiten hierop ?Moet daarvoor de electriciteits leverancier aangesproken worden om eerst de electriciteit af te sluiten , de om schakeling te doen , en dan de electriciteit terug aan te sluiten ? ( Ik veronderstel van niet aangezien de zwarte kast een hoofdschakelaar heeft ) ....
Mag/moet dat gebeuren vooraleer een keuringsorganisme wordt gecontacteerd ? Alvast dank voor jullie feedback .
Bob ,
Hartelijk dank voor je interessante feedback.
Ik heb idd. voldoende electriciteitskennis om een en ander te installeren.
Mijn finale vraag is nog :
Wanneer de nieuwe installatie volledig klaar is - we werken tot dan nog op de oude verdeelkast - mag ik dan zelf de voedingsdraad die van de zwarte meterkast naar de oude verdeelkast loopt afkoppelen en zelf aankoppelen aan de nieuwe verdeelkast ( na eerst de hoofdschakelaar te hebben afgezet natuurlijk ) ?
Of moet dat gebeuren door een erkende installateur ?
Alvast dank voor je informatie !!
Guido

Download onze gratis zonnepanelengids
Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Een laadpaal bij je thuis: werking, installatie en prijs
Wil je een laadpaal installeren? Dan zit je ongetwijfeld met vragen: waar plaats je die laadpaal thuis, hoeveel kost het en hoe laad je efficient?
Lees meer
Feesten zonder ongelukken: tips voor een veilig eindejaar
De feestdagen staan weer voor de deur. Ieder jaar gebeuren er tal van ongevallen in huis. Met deze tips zorg je ervoor dat alles veilig verloopt.
Lees meer
Groene energie voor een duurzamere toekomst: ontdek de opties voor jouw huis
Je steentje bijdragen aan een duurzamere toekomst? Dan kan je kiezen voor groene energie of er zelf opwekken. Ontdek meer over de mogelijkheden.
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen