Onderdak steken en oude pannen herbruiken

4

Onderdak steken en oude pannen herbruiken

1930-huis
1930-huis
#Dak · 11 jaren geleden

Wij hebben een oud huis gekocht met veel werk aan, dus ook veel kosten. Wij moeten ons budget dus goed weten te verdelen over onze verschillende renovatienoden. Het dak is, volgens de eerste dakwerker die langsgekomen is en de architect, nog redelijk qua staat (i.e. balken en kepers ok, het lekt niet), maar er is niets van onderdak of dampscherm. Wanneer wij willen isoleren (zeer erg nodig, nog allemaal enkel glas, geen isolatie) moet er een dampscherm komen en dan de isolatie (wij willen de zolderruimte ook echt gebruiken, dus zoldervloer isoleren is geen optie, tenzij voor een paar jaar, maar dat lijkt mij dubbel en een grote kost, als we 't in 2 stappen doen: eerst de vloer en dan dak alsnog vernieuwen). Probleem is dat een relatief goed dak dus helemaal afgebroken moet worden. Bovendien wou die dakwerker ook liever niet achteraf de oude pannen herbruiken: 't is een hoog huis en te veel werk om alles naar beneden te halen en dan terug naar boven. Iemand ervaring met een goede dakwerker uit omgeving Sint-Truiden, die dat ev. wel nog doet (oude pannen herbruiken) of wil overwegen? We hebben nog een redelijke reserve ook en er mogen nog 2 bijgebouwtjes met ook deze pannen afgebroken worden zodat er nog meer reservepannen zijn. Het is ook een redelijk groot (zadel)dak, dus ik denk wel de moeite. Wij hebben ook moeite om dakwerkers over de vloer te krijgen en als dat dan eens lukt, dan krijgen we geen offertes, dus wat referenties van serieuze bedrijven zijn meer dan welkom. Bedankt alvast voor jullie tips.

Alle reacties

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
11 jaren geleden

Wij hebben een oud huis gekocht met veel werk aan, dus ook veel kosten. Wij moeten ons budget dus goed weten te verdelen over onze verschillende renovatienoden. Het dak is, volgens de eerste dakwerker die langsgekomen is en de architect, nog redelijk qua staat (i.e. balken en kepers ok, het lekt niet), maar er is niets van onderdak of dampscherm. Wanneer wij willen isoleren (zeer erg nodig, nog allemaal enkel glas, geen isolatie) moet er een dampscherm komen en dan de isolatie (wij willen de zolderruimte ook echt gebruiken, dus zoldervloer isoleren is geen optie, tenzij voor een paar jaar, maar dat lijkt mij dubbel en een grote kost, als we 't in 2 stappen doen: eerst de vloer en dan dak alsnog vernieuwen). Probleem is dat een relatief goed dak dus helemaal afgebroken moet worden.

Wij stelden twee isolatie-experts exact dezelfde vraag: Je dak isoleren is de eerste stap naar een energiezuinige woning. Maar wat als er geen onderdak is en de vloer isoleren niet tot de opties behoort? Hun antwoord lees je hier.

Bovendien wou die dakwerker ook liever niet achteraf de oude pannen herbruiken: 't is een hoog huis en te veel werk om alles naar beneden te halen en dan terug naar boven. Iemand ervaring met een goede dakwerker uit omgeving Sint-Truiden, die dat ev. wel nog doet (oude pannen herbruiken) of wil overwegen? We hebben nog een redelijke reserve ook en er mogen nog 2 bijgebouwtjes met ook deze pannen afgebroken worden zodat er nog meer reservepannen zijn.

Pannen hergebruiken betekent meer werkuren, waardoor het kostenplaatje soms al heel dicht bij nieuwe pannen komt te liggen. In dit artikel legt een dakwerker dat meer in detail uit.

Het is ook een redelijk groot (zadel)dak, dus ik denk wel de moeite. Wij hebben ook moeite om dakwerkers over de vloer te krijgen en als dat dan eens lukt, dan krijgen we geen offertes, dus wat referenties van serieuze bedrijven zijn meer dan welkom. Bedankt alvast voor jullie tips.

Ai - da's minder natuurlijk. En ook vervelend. Hopelijk kunnen andere (ver)bouwers je helpen met enkele goeie referenties. 

Succes!

0
1930-huis
1930-huis
0 2 Verbouwer
11 jaren geleden

Mercikes...2 artikeltjes die alvast heel nuttig zijn voor ons.

0
Tess
Tess
4 29 Andere particulier
11 jaren geleden

Raf Mulkers van Herk de Stad is de beste dakwerker die ik ken.

Geeft ook les aan CVO Maasland.

Niet de goedkoopste maar tot de puntjes in orde.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Waarom kiezen voor een zinken dak? Voordelen, prijs en aandachtspunten voor een correcte plaatsing

Waarom kiezen voor een zinken dak? Voordelen, prijs en aandachtspunten voor een correcte plaatsing

Met een zinken dak kies je voor een unieke uitstraling. Maar hoe zit het met de kosten, plaatsing en isolatie? Ontdek alle aandachtspunten.

Lees meer

Dakrenovatie prijs: ontdek wat de kosten per type dakwerken zijn

Dakrenovatie prijs: ontdek wat de kosten per type dakwerken zijn

Wat kost een dakrenovatie? We lijsten de prijzen op per type dakwerken, bieden je meer inzicht in hoe de prijs wordt bepaald en geven bespaartips.

Lees meer

Opbouw van je dak: hellend of plat, alle opties op een rij

Opbouw van je dak: hellend of plat, alle opties op een rij

Alles over de opbouw van hellende en platte daken: soorten structuren, onderdelen en tips voor de beste keuze.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag