Welke omheining mag er geplaatst worden?

4

Welke omheining mag er geplaatst worden?

Jean leenders
Jean leenders
#Tuin · 11 jaren geleden

Beste,

Mijn buurman heeft een omheining geplaatst van aluminium grijze en blauwe platen. Dit is geen zicht.

Deze staat meer dan 30 m van mijn woning en die van hem.

Ik heb daar voor hij er kwam bouwen een omheining juist voor de verkavelingsgrens een omheining geplaatst (betonnenplaat, betonnenpaal en bekaertdraad erdoor, 1.10 m hoog.

Mijn buurman heeft nadien op zijn perceel en 10 centimeter van mijn omheining een andere omheining geplaatst (2m hoog, bekaertpalen en draad) om zijn herten op zijne grond te houden.  Nu heeft hij om mij het zicht te ontnemen de aluminium platen geplaatst tegen zijn omheining.
Mag dit zo maar of bestaat er een wetgeving welke materialen je mag gebruiken?

Groetjes

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/13680/dscn0703kleiner.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=2ccbe6bf0d34ae8338e406424451a912

Alle reacties

0
DVB
DVB
16 68 Verbouwer
11 jaren geleden

Dat ziet er inderdaad niet uit zeg! Ik vermoed dat er toch een reden is waarom hij deze geplaatst heeft? Op ons verkavelingsplan staat er wat mag en niet mag als afsluiting. Niet dat veel mensen zich daar aan huden ( max 1,5 m hoog ).

0
Jean leenders
Jean leenders
0 1 Andere particulier
11 jaren geleden

De reden is dat hij een Nederlander is en meent dat hij hier alles mag.  Dit zal je niet onbekend klinken denk ik.

Mag dit maar 1.50 m hoog zijn?

Dank alvast voor uw antwoord.

0
DVB
DVB
16 68 Verbouwer
11 jaren geleden
In ons geval is dit zo ( volgens verkavelingsplan). Hoe het bij jou staat omschreven weet ik niet. Je gaat best eens langs naar het gemeentehuis om je te informeren.
Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zo plant je je echte kerstboom in de tuin

Zo plant je je echte kerstboom in de tuin

Ontdek hoe je je echte kerstboom kan planten in de tuin voor duurzaam hergebruik. Zo geniet je er volgend jaar weer van!

Lees meer

Een gazon aanleggen: van grasmengsels tot grasmatten

Een gazon aanleggen: van grasmengsels tot grasmatten

Droom jij van een groen gazon? Het is nu de ideale periode om je gazon aan te leggen. Ontdek alle opties: van grasmengsels tot grasmatten.

Lees meer

De tuin in september: tuinexpert deelt belangrijkste tuinklussen

De tuin in september: tuinexpert deelt belangrijkste tuinklussen

In september bereid je je tuin voor op het volgende seizoen. Ga aan de slag met deze tuinklussen en praktische tips van tuinexpert Bart Verelst.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag