ABR verzekering via offerte aannemer of apart via eigen verzekeringsmaatschappij

4

ABR verzekering via offerte aannemer of apart via eigen verzekeringsmaatschappij

juliec1987
juliec1987
#Ontwerp · 11 jaren geleden
Dag iedereen, Kan iemand ons zeggen of er een verschil is in zekerheid wnr je kiest om je ABR via het contract met je aannemer af te sluiten of doe je dit toch best apart via een verzekeringsmaatschappij? Graag spoedig antwoord! Groetjes en alvast bedankt!

Alle reacties

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
11 jaren geleden

Dag Julie,

Heb je ons artikel Hoe verzeker je je werf optimaal? al gelezen?

Ik snap wel niet zo goed wat je bedoelt. Een aannemer kan je volgens mij geen ABR aanbieden. Zij zijn zelf in de meeste gevallen wel ingedekt tegen bijvoorbeeld diefstal van bouwmaterialen, maar om jóú extra of bijkomend in te dekken, moet je beroep doen op een verzekeringsmaatschappij.

Misschien een beetje kort door de bocht: een ABR is vooral voor zelfbouwers. Als je werkt met aannemers, zijn zij al verzekerd.

Als je een lening hebt afgesloten, kan je altijd een polsen of en welke formules zij aanbieden.

Groeten,

Stijn

0
juliec1987
juliec1987
0 6 Verbouwer
11 jaren geleden

Dag Julie,

Heb je ons artikel Hoe verzeker je je werf optimaal? al gelezen?

Ik snap wel niet zo goed wat je bedoelt. Een aannemer kan je volgens mij geen ABR aanbieden. Zij zijn zelf in de meeste gevallen wel ingedekt tegen bijvoorbeeld diefstal van bouwmaterialen, maar om jóú extra of bijkomend in te dekken, moet je beroep doen op een verzekeringsmaatschappij.

Misschien een beetje kort door de bocht: een ABR is vooral voor zelfbouwers. Als je werkt met aannemers, zijn zij al verzekerd.

Als je een lening hebt afgesloten, kan je altijd een polsen of en welke formules zij aanbieden.

Groeten,

Stijn

Dag Stijn,

Bedankt voor jou antwoord! Er stond op onze offerte van de aannemer 'Afsluiten ABR verzekering' en plaatsomschrijving van de werf. Nu neem ik aan dat hij persoonlijk een abr verzekering heeft en wij hiervoor niets moeten betalen, het gaat ten slot over hemzelf. Maar moesten wij nog een ABR apart aan gaan, wat biedt dit dan als extra voordelen voor ons?

Door de ABR verzekering die de aannemer heeft is alles toch gedekt?

Het is niet dat wij helpen of zelf kraanmachine's gaan aankopen of besturen...

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
11 jaren geleden

Hey Julie,

Stel nu dat je zelf elektriciteit zou leggen en de materialen op je werf worden gestolen. Dat valt volgens mij niet onder de verzekering van je aannemer ruwbouw, maar wel onder jouw verantwoordelijkheid. Als je in zo'n geval op voorhand een ABR hebt afgesloten, ben je daar tegen ingedekt.

Als je echt 100 % zeker wilt zijn, vraag dan advies aan je architect of hij/zij het nuttig vindt om een extra verzekering af te sluiten.

Groeten,

Stijn

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide brengt licht en ruimte en laat verschillende verdiepingen in huis met elkaar communiceren. Enkele architecten geven advies.

Lees meer

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Speel jij ook met het idee om je woning later om te bouwen tot een kangoeroe- of zorgwoning? Dan zijn er enkele zaken waar je best nu al rekening mee houdt.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag