Beluchters plaatsen
Hallo iedereen,
Wij zijn volop bezig onze woning grondig te renoveren. Hierbij vernieuwen we ook afvoeren en sanitair, aangezien er op de bovenverdieping geen toilet en badkamer was.
Ik zou graag beluchters plaatsen, maar ik weet niet goed waar en welke de beste manier is om dit te doen.
Omdat het om een renovatie gaat is het hele afvoersysteem misschien soms wat ingewikkeld.
Op de bovenverdieping komt een Geberit hangtoilet (tegen de binnenkant van de gevel). Deze zou een afloop hebben die naar de benedenverdieping gaat waar ook een hangtoilet op aangesloten is. (zie bijlage 1)
Is het mogelijk om een Y stuk te zetten rechtstreeks tussen de zwarte buis van het toilet en de afvoer, om hierop een beluchter (knits) te plaatsen?
Een knits II lijkt me het best, maar die is erg groot. Misschien kan ik 'm naar buiten brengen door de gevel? Maar dat is dan weer niet zo mooi.
Ik weet dat er ook een mini knits bestaat, maar is die wel geschikt om op mijn systeem te plaatsen? Hierbij komt nog dat als ik die in de kast van het hangtoilet zet er minder lucht aanwezig is en dat die onbereikbaar wordt omdat ie dan ingetegeld zit.
Tweede 'probleempje': Zijn combi siphons (sifon+beluchting in één) aan de dubbele lavabo voldoende op een systeem waar dus een dubbele lavabo, douche, spoelbak van de keuken en afvoer van de awasmachine opzit? (bijlage 2)
En ten laatste: is het nodig om ook een beluchter te plaatsen op een systeem waar douche, uitgietbak en afvoer van de wasmachine zitten? (bijlage 3)
Alvast bedankt!