4

Wat met na-isolatie?

Paredis W
Paredis W
#Isolatie · 11 jaren geleden
Beste, Ik zit met het volgende 'probleem'. Ik heb bij het uitbreken van mijn oude ramen ontdekt dat de spouwmuren op verschillende plaatsen geblokkeerd zitten met bouwpuin. Op verschillende hoogtes steken er stukken baksteen en/of metselspecie vast tussen de binnen en buitenmuur. Ook de onderzijde van de spouwmuren, een 30 a 40cm, steekt zo goed als volledig vol met hetzelfde soort puin. Nu zit ik met de volgende vragen: * Wat met na-isoleren? Geeft dit problemen als ik de spouwmuur zelf laat inspuiten? * Is het beter om langs de binnenzijde te isoleren? Indien dit beter is, kan ik dan evenzeer aanspraak maken op de nodige premies? Mvg, Wouter

Alle reacties

0
DVB
DVB
16 68 Verbouwer
11 jaren geleden
De kans is groot dat je koudebruggen gaat hebben. Wij hebben de spouw zoveel mogelijk leeggemaakt met een stofzuiger om ze nadien te vullen met isolatie. Nadien gaan we dan de buitengevel isoleren. Is dat geen mogelijkheid bij jou? Langs binnen isoleren is vaak moeilijker en je verliest er ruimte mee...
0
Paredis W
Paredis W
0 1 Verbouwer
11 jaren geleden
Het zit echt op de meest onmogelijke plaatsen.. Sowieso zijn de brokstukken te groot om te kunnen stofzuigen. Isoleren langs de buitenzijde is ook geen optie helaas. Er ligt al voor een 2500 euro aan blauwe steen klaar om te plaatsen (raamdorpels + draagbalken boven ramen). Dus het zou zonde zijn als ik die niet kan gebruiken, of ga wegwerken achter isolatie..
De kans is groot dat je koudebruggen gaat hebben. Wij hebben de spouw zoveel mogelijk leeggemaakt met een stofzuiger om ze nadien te vullen met isolatie. Nadien gaan we dan de buitengevel isoleren. Is dat geen mogelijkheid bij jou? Langs binnen isoleren is vaak moeilijker en je verliest er ruimte mee...
0
AAAbouw bvba
AAAbouw bvba
0 10 Andere professioneel
11 jaren geleden

Beste,

Een koudebrug is an sich geen probleem met betrekking tot na-isolatie. Een slecht gevulde spouw daarentegen wel (waterdoorslag). Zie STS 71-1

Je kan meestal gratis een analyse laten uitvoeren door firma die na-isolatie doet. Meestal met een korreltje zout te nemen. Uit welke regio bent u? U kan altijd informatie opvragen bij FOD Economie ivm na-isolatie van een woning en premies.

Een grondige analye van de situatie ter plekke dringt zich op.

Voor vragen of verder info kan u steeds terecht op www.hetidealeschrijnwerk.be of mail@aaabouw.be

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.

Lees meer

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.

Lees meer

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag