niet nakomen prijsopgave door notaris
Ik informeer mij bij mijn notaris i.v.m. alle notariskosten verbonden aan de aankoop van een garagestaanplaats.
Ik ga over tot de aankoop ervan.
Ik wordt vervolgens uitgenodigd voor het verlijden van de akte en ontvang alvast de rekening.
Deze blijkt aanzienlijk duurder te zijn dan de oorspronkelijk medegedeelde prijsopgave.
Ik wijs notaris hierop maar deze staat erop dat de laatste rekening de "echte" is , zonder redelijke verklaring te willen geven
Notaris eist betaling van deze rekening en indien ik hierop niet wens in te gaan verzoekt hij mij maar een andere notaris te nemen maar wel met de verplichtg eerst de door hem gedane kosten te betalen.
Ik ben weliswaar op de hoogte van de eventuele klachtenprocedure (Provinciale Kamer /eventueel Benoemingscommissie voor het Notariaat /eventueel rechtbank) , maar zou toch reeds graag weten of deze notaris gebonden is door de oorspronkelijk opgemaakte prijsopgave die tenslotte medebepalend is geweest voor het al dan niet aankopen van het goed. (ook indien de notaris zich vergist zou hebben in zijn oorspronkelijke prijsopgave)