4

Andere aannemer inschakelen?

Grieksestraat
Grieksestraat
#Ontwerp · 11 jaren geleden

Beste, Ivm verbouwing van mijn woning heb ik een aannemer aangesproken, hij vroeg deel in het zwart+een offerte van 25500€ waarvan ik 10500€ voorschot heb betaald. buiten de offerte hebben we geen contract. Mondeling werd afgesproken dat de werken eind februari 2014 klaar zouden zijn ( vloer leggen,badkamer+kleine keuken en centrale verwarming). Helaas is enkel de vloer gelegd en NIETS anders. Dus mijn zoontje en mezelf wonen nu zonder stromend warm water ,zonder badkamer en keuken. Het leven is ondragelijk geworden temeer de aannemer me aan het lijntje hangt: steeds loze beloftes die zwaar op me beginnen door te wegen. Ik heb reeds een aangetekend schrijven gestuurd om binnen een termijn van 30dagen de werken te herstarten zonder te stoppen tot de werken klaar zijn. Hij belde me dan om te zeggen dat hij nog eens 7000€ wou voor aankoop materiaal. DOM maar ik heb dit betaald! de termijn van 30dagen is reeds overschreden. Ik stuurde een nieuwe Aangetekend schrijven dat ik ervan uit ga dat hij de samenwerking wil stoppen en dat ik mijn voorschotten terug gestort wil krijgen...ik ben erg bang om opnieuw een winter zonder verwarming te moeten overleven. Dit weegt erg op mijn gemoed. wat kunt U me aanraden aub? mag ik andere aannemer inschakelen gezien het over hoogdringende zaken gaat? ( hygiene en verwarming?) Alvast bedankt voor uw hulp

Alle reacties

0
Ddanck
Ddanck
5 21 Andere professioneel
11 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Geachte

U heeft de keuze de overeenkomst te verbreken of de aannemer te verplichten de werken uit te voeren.

Art.1184 B.W. "De partij jegens wie de verbintenis niet is uitgevoerd, heeft de keus om ofwel de andere partij te noodzaken de overeenkomst uit te voeren,wanneer de uitvoering mogelijk is, ofwel de ontbinding van de overeenkomst te vorderen, met schadevergoeding".

In principe moet u de tegenpartij eerst in gebreke stellen, maar dit heeft u kennelijk al gedaan. U kan dus meteen een advocaat raadplegen en de aannemer dagvaarden, terwijl u aan de rechter toelating vraagt de werken door een andere aannemer te laten uitvoeren.

0
Grieksestraat
Grieksestraat
0 1 Andere particulier
11 jaren geleden

Dank U wel voor de reactie en de tips,

Ondertussen is er een regeling getroffen en zijn ze sinds vanmorgen terug begonnen met werken.
Ik heb het nu op papier staan dat de werken af moeten zijn per 15 oktober. Ze gaan vandaag de douche en keuken plaatsen, en volgende week de centrale verwarming en betegeling vd badkamer, ben erg content dat het zonder rechtbank geregeld is,

Alvast bedankt voor jullie steun en dat jullie mensen helpen die in dergelijke situaties zitten of zaten,

Met respect,

Groetjes 

0
Ddanck
Ddanck
5 21 Andere professioneel
11 jaren geleden

Geen probleem.

Post hier zeker de resultaten.

Mocht je nog eens in een zelfde situatie zitten (of voor iedereen die deze post later controleert), dan zet je best meteen een sanctie in de overeenkomst.

"Partijen komen overeen dat de werken beëindigd zullen zijn tegen ..... 2014, bij gebreke waaraan de aannemer aan de opdrachtgever een vergoeding verschuldigd zal zijn van 250/500 EUR per dag vertraging." 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Lichtexpert Joël Sels geeft tips en oplossingen om meer daglicht in huis te halen. Ontdek hoe je je woning lichter en ruimer maakt.

Lees meer

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Een bodemattest vertelt je meer over de kwaliteit van de grond. Het is een verplicht document als je bouwgrond, een woning of een appartement verkoopt.

Lees meer

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Volgens experts, zoals Harvard-professor Joseph Allen, zijn ventilatie, daglicht en luchtkwaliteit essentieel om van je huis een gezond huis te maken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag