electrische verwarming - herstellen of volledig vernieuwen accumulatoren

2

electrische verwarming - herstellen of volledig vernieuwen accumulatoren

Techniek
Techniek
#Verwarming & koeling · 11 jaren geleden
Na 35 jaar ondervind ik voor het eerst problemen met mijn accumulatoren (5 stuks). Blijkbaar zijn de ventilators aan vervanging toe. Kostprijs voor een ventilator zou 100 € per stuk zijn en ik heb er 10 stuks nodig. Kies ik voor de vervanging van de ventilatoren of vervang ik de oude door nieuwe accumulatoren ? Kostprijs ligt nogal ver uit elkaar !

Alle reacties

0
Smij
Smij
1 14 Verbouwer
11 jaren geleden
Directe, elektrische accumulatiekachels zijn enorm energieverslundend. Vandaar dat zulke toestellen in nieuwbouwwoningen verboden zijn. Een veel efficiëntere oplossing, ook in bestaande woningen, is bijvoorbeeld een lucht-lucht warmtepomp. Hierbij zal je verbruik tot 1/3 van het huidige verbruik kunnen dalen! Als je toch zou overwegen die accumulatiekachel volledig te vervangen, zou ik zeker ook eens een offerte aanvragen voor een warmtepomp. Je verbruik (en het milieu) zullen er wel bij varen!
Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Pelletketels nemen toe door het verdwijnen van de mazoutketel

Pelletketels nemen toe door het verdwijnen van de mazoutketel

Mazout verdwijnt en experts zien de pelletketel als alternatief: “CO₂-neutraal en minder afhankelijk van energieprijzen.”

Lees meer

Badkamerverwarming: deze soorten zijn geschikt en zoveel kosten ze

Badkamerverwarming: deze soorten zijn geschikt en zoveel kosten ze

Badkamerverwarming met elkaar vergeleken: radiatoren, vloerverwarming, elektrische of infrarood. Ontdek de prijs en beste optie voor jouw badkamer.

Lees meer

Warmtepompradiatoren: ontdek hoe je hiermee slim en duurzaam verwarmt

Warmtepompradiatoren: ontdek hoe je hiermee slim en duurzaam verwarmt

Ontdek alles over warmtepompradiatoren: hoe ze werken, hun voordelen, de soorten en kosten. Vergelijk opties voor een energiezuinige woning.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag