1

waterzijdig afregelen van radiator

centrale verwarming
centrale verwarming
#Verwarming & koeling · 11 jaren geleden

Hallo

mijn dochter heeft  de super6 radiatoren van het merk superia met thermostatische kranen.

een van die radiatoren krijgt zo weinig debiet dat die met het huidige toerental van de CV circulatiepomp

gaat ruisen die stromings ruis plant zich in een klein deel van de installatie verder en is storend.

dit lawaai heeft niks te maken met lucht in de installatie.

Ik weet dat de radiator waterzijdig werd in geregeld en ik zou die dus terug iets meer debiet moeten geven .

Ik kreeg van Superia een sleuteltje opgestuurd dat  in de 2 inkepingen past van het kunsstof stukje

waar het afsluitspindeltje in schuift en dat genummerd is van 1 tot 6

Het probleem  dat ik nu heb is dat het kunststof stukje niet draait  het lijkt geklemd en meer kracht durf ik niet te zetten .

Mijn vraag zou het kunnen dat ik eerst de messing moer van deze kraan moet los zetten alvorens ik het kunststof stukje kan verdraaien ?

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Pelletketels nemen toe door het verdwijnen van de mazoutketel

Pelletketels nemen toe door het verdwijnen van de mazoutketel

Mazout verdwijnt en experts zien de pelletketel als alternatief: “CO₂-neutraal en minder afhankelijk van energieprijzen.”

Lees meer

Badkamerverwarming: deze soorten zijn geschikt en zoveel kosten ze

Badkamerverwarming: deze soorten zijn geschikt en zoveel kosten ze

Badkamerverwarming met elkaar vergeleken: radiatoren, vloerverwarming, elektrische of infrarood. Ontdek de prijs en beste optie voor jouw badkamer.

Lees meer

Warmtepompradiatoren: ontdek hoe je hiermee slim en duurzaam verwarmt

Warmtepompradiatoren: ontdek hoe je hiermee slim en duurzaam verwarmt

Ontdek alles over warmtepompradiatoren: hoe ze werken, hun voordelen, de soorten en kosten. Vergelijk opties voor een energiezuinige woning.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag