Ruiten verplaatsen van houten raam naar aluminiumraam

3

Ruiten verplaatsen van houten raam naar aluminiumraam

cfgr
cfgr
#Ramen en deuren · 11 jaren geleden
Heeft iemand ervaring met het laten overzetten van bestaande HR++ beglazing van houten ramen naar aluminiumramen en zo ja, welke firma kan of wil zoiets doen?

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
11 jaren geleden
k Kan me niet inbeelden dat iemand zich daaraan waagt. Heb recent achteraf geplaatst dubbel glas uit houten frames gehaald en meer dan de helft brak. Glas was 20 jaar oud. Met siliconen gekitte ramen losmaken is nog ambetanter. Voorts wordt de gladmaat bepaald op,de grootte van de kader en niet omgekeerd. Als het recent houten kaders betreft is er toch geen reden om te vervangen? Schilder of beits desnoods in de kleur van je keuze. Waarom wil je je kaders vervangen?
0
cfgr
cfgr
0 3 Verbouwer
11 jaren geleden
De dubbele HR++ beglazing is pas vorig jaar ingezet in de houten kader nadat de 'oude' ruit begonnen te lekken, en natuurlijk wel héél toevallig 3 maand na het vervallen van de 'doorslag-lek-verzekering' die 20 jaar geldig was. :-( Hadden dan ook geopteerd voor HR++ (betere isolatiewaarde=besparing). De andere ramen in huis zijn inmiddels ook vervangen door grotere of andere vormen (schuifpui/kantelraam...) en die zijn direct in alu-met-ruit geplaatst. Maar de houten kader waarin het nieuwe glas is gezet, blijkt z'n beste tijd toch gehad (35 jaar) en om niet opnieuw een alu-raam-MET-ruit te moeten kopen, mijn vraag of de jaar oude nieuwe ruit kon overgezet worden in een nieuwe ALU-raam. Hadden wellicht vorig jaar beter een ruit+ALU-raam genoemen.. maar wegens kostenoverwegingen (geen terugbetaling verzekering)...
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zelf een vliegenraam plaatsen? Zo doe je dat (en bespaar je flink)

Zelf een vliegenraam plaatsen? Zo doe je dat (en bespaar je flink)

Zelf een vliegenraam plaatsen is eenvoudig én budgetvriendelijk. Ontdek hoe je het aanpakt en wat het ongeveer kost.

Lees meer

Alles wat je moet weten over dakramen: soorten, prijzen en onderhoud

Alles wat je moet weten over dakramen: soorten, prijzen en onderhoud

Ontdek alles over dakramen: van soorten, voordelen, prijzen, installatie tot onderhoud. Breng zo meer daglicht in je woning.

Lees meer

Een industriële look met stalen ramen: ontdek de voor- en nadelen

Een industriële look met stalen ramen: ontdek de voor- en nadelen

Stalen ramen geven je woning een industriële look. Maar hoe zit het met de isolatie, de prijs en het onderhoud ervan? Ontdek alle voor- en nadelen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag