6

Welk ventilatiesysteem type D?

Vdb
Vdb
#Ventilatie · 14 jaren geleden

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een goed ventilatiesysteem type D.

Waar moet ik op letten? (energiezuinig, debiet, enz...)

Zijn er merken die er uit springen?

Is het haalbaar als zelfbouwer om dit te installeren of steeds laten bijstaan door een installateur?

Groeten,

Vdb

Alle reacties

0
kristina elsen architect
kristina elsen architect
3 29 Architect
14 jaren geleden

type D

kijk ook eens naar de mogelijkheden type C+

voordeel: natuurlijke ventilatie IN

enkel natte ruimtes UIT

beperkte installatie met grote mogelijkheden

beperkt aantal leidingen die veel makkelijker te onderhouden zijn

0
Vdb
Vdb
5 76 Andere professioneel
14 jaren geleden

Sorry Kristina,

Maar de keuze voor D werd reeds gemaakt en is onomkeerbaar (de ramen werden besteld).

Groeten,

Vdb

0
flesjespa
flesjespa
1 4 Bouwer
14 jaren geleden

Vdb,

Op Bouwinfo.be vind je een aantal topics terug over dezelfde vraag.

Buizen: liever geen instortkanalen van het type met collector IN de chappe. Liever ronde galvanisékanalen dan geribbelde buizen.

enz. Bouwinfo.be dus ;-)

0
Koen Vanwynsberghe
Koen Vanwynsberghe
0 2 Bouwer
14 jaren geleden

Hallo iedereen,

Is het haalbaar als zelfbouwer om dit te installeren of steeds laten bijstaan door een installateur?

Groeten,

Vdb

Wij zullen kiezen voor een C+ EVO systeem van Renson of gelijkaardig systeem van DUCO omdat dit onderhoudsvriendelijker is en geen problemen voor de gezondheid met zich mee kan brengen.

0
Vdb
Vdb
5 76 Andere professioneel
14 jaren geleden

Hallo iedereen,

Groeten,

Vdb

Wij zullen kiezen voor een C+ EVO systeem van Renson of gelijkaardig systeem van DUCO omdat dit onderhoudsvriendelijker is en geen problemen voor de gezondheid met zich mee kan brengen.

Beste Koen,

Ik dacht dat een aantal factoren (voor een systeem D) belangrijk zijn voor de gezondheid:

- correcte plaatsing

- altijd ingeschakeld laten

- goed onderhoud en regelmatige reiniging

Ik denk dus, bovenstaande punten indachtig, een D-systeem zeker niet nadelig is.

Bijkomend voordeel voor ons is de warmterecuperatie.

Nu, elk systeem kent zijn voor- en tegenstanders.  

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu
Ventilatiesysteem plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Ventilatiesysteem plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Kies voor een efficiënt ventilatiesysteem en vergelijk vandaag nog gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen in jouw buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe maak je een ventilatieventiel efficiënt schoon?

Hoe maak je een ventilatieventiel efficiënt schoon?

Een ventilatieventiel is een belangrijk onderdeel van je ventilatie. Maar hoe maak je het efficiënt schoon? En hoe vaak moet je dat doen? Enkele tips!

Lees meer

Alles wat je moet weten over de ventilatie-installateur: van installatie tot onderhoud

Alles wat je moet weten over de ventilatie-installateur: van installatie tot onderhoud

Ontdek wat een ventilatie-installateur doet, wanneer je hem inschakelt, prijzen, onderhoud, EPB-eisen en tips voor een betrouwbare keuze.

Lees meer

Balansventilatie: een gezond binnenklimaat dankzij evenwichtige luchtstromen

Balansventilatie: een gezond binnenklimaat dankzij evenwichtige luchtstromen

Ontdek hoe balansventilatie werkt, de voordelen, prijs, onderhoud en tips voor een energiezuinig en gezond huis.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag