dakgoot en buren
Wij en onze buren hebben een halfopen bebouwing. Deze hadden elk afzonderlijk een dakgoot en waar de dakgoten tegen elkaar aan zaten had elke dakgoot zijn eigen eindstuk (in zink). Nu was het eindstuk van onze buren reeds geruime tijd losgekomen zodat er water op de scheiding uit hun dakgoot liep, water dat ook naar ons toe sijpelde en de afwerking aan de onderkant van onze dakgoot bevuilde en maar bleef lekken na iedere regenbui. Nu is een dakwerker gekomen en heeft onze 2 dakgoten (zonder toestemming te vragen) met een tussenstuk aan elkaar gekoppeld, zodat we nu met een soort gemeenschappelijke dakgoot zitten.De dakwerker heeft hem wijsgemaakt dat dit de beste oplossing was. Mag dit zomaar? Het probleem lag bij de dakgoot van de buren en niet bij ons; ik meen dat men niet zomaar aan onze dakgoot iets mocht veranderen. Nu vraagt de buur ook nog of ik de helft van de kosten voor de verbinding wil betalen. Ik ben natuurlijk blij dat het lekken gestopt is, maar ik denk dat dit niet volgens de regels van de kunst gebeurd is. Graag jullie mening.