CV water loopt niet rond
Reeds enkele jaren heb ik problemen om mijn convectoren warm te krijgen. Aanvankelijk dachten we stof, maar bij nader onderzoek blijken de buisjes zelfs niet op te warmen. Daar we dachten dat de kranen voor problemen zorgden (blokken op de convector met in en uitgang), hebben we deze vorig jaar afgenomen, zodat het water wel door de convector moet lopen. Dit bleek vorig jaar een oplossing, nog niet de ideale, maar ja... we waren al content.
Bij de opstart dit jaar blijken we terug hetzelfde probleem te hebben, en vandaag verergert het enorm. De ingangen van de convectoren hebben warm en de uitgangen hebben lauw tot zelfs koud.
Hoe zit mijn circuit in elkaar?
- aan de ketel vertrekt één grote buis, deze wordt afgetapt in 5 stukken (de 3 convectoren elk één deelcircuit, en boven 2 circuits met 2 convectoren)
- voor de ketel komen de 5 deelcircuits terug samen in één grote buis richting ketel
- de 2 deelcircuits naar boven hebben we zelfs langs de ingangzijde afgesloten met kranen, om meer of alle water naar beneden te laten rondlopen
Werking CV?
- kranen naar boven op = boven volle verwarming en beneden valt warm water weg
- kranen dicht = bovengesteld probleem waarbij water blijkbaar in convector stil valt
Weet iemand een oplossing? Mijn chauffagist weet het ook niet meer...

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=6cbe2d4043d7462ab7da5284b46671b7)