rolluikkasten en HR beglazing
rolluikkasten en HR beglazing
Alle reacties
Situatie zal niet verslechteren doch je moet eerst die rolluikkasten aanpakken - of - zoals ik recent gedaan heb - de rolluiken buitengegooid nav vervanging versleten schrijnwerk. ,plaats desnoods inbraakwerend glas (plastiekfolie tussen samengelijmde panelen)
Voorts is de isolatiewaarde van dubbel glas van 15 jaar oud ook niet zo slecht. Zijn alle ander isolaties al uitgevoerd: dak, spouw, ... ?
Hoeveel energie verbruik je nu per jaar (m3 gas of l stookolie of KWh accumulatieverwarming? Bereken dan je terugverdientijd.
Dak is wel degelijk geïsoleerd, zij het "rudimentair" met 10 a 12cm rotswol, was er al bij aankoop. Dit jaar ook spouwmuur laten opvullen. Schrijnwerk ramen is wel nog in perfecte staat, is Afzelia hardhout, maar was oorspronkelijk voorzien voor enkel glas => kon nog standaard dubbel glas dragen, maar bij HR++ glas dienen we het schrijnwerk ook wel te vernieuwen. Rolluiken werden over de laatste jaren allemaal vernieuwd, dus die nu direct buitengooien zie ik minder zitten. Bedankt voor je tips
Beste. Ik vernieuwde onlangs al mijn ramen naar HR+ en ook mijn oude rolluiken vernieuwd. De rolluiken werken elektrisch en dit voortkomt al minder kans op tocht. De rolluiken zijn zodanig vernieuwd en top geïsoleerd dat er nog koude en of geluid er door komt. In feite wel een dure investering. Maar wat een zalig comfort.
Bij mij zijn de ramen en deuren in geanodiseerd aluminium.
De rolluiken werken ook op sensoren wind en zon.
In de voeg ophalen rolluiken zitten borstelstaat welke ook stof tocht tegen houden. Naar binnen toe volledig hermetisch dicht. De aannemer was DEPP ramen. Goed maar iets te duur. Ik was te vlug om prijsvergelijking te maken.
Kan 20% schelen.
Bedankt voor de tip over de borstels aan de rolluiken, had daar nog niet aan gedacht.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht
Ontdek hoe duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor koelte en sfeervolle verlichting, dag én nacht! Slimme innovatie voor je terras.
Lees meer.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=67b0da720354d56e302c785090212a1e)
10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end
21 maart is Global Shading Day: het ideale moment om te bekijken hoe je oververhitting kan vermijden in huis. We geven je 10 mogelijke oplossingen.
Lees meer
De perfecte voordeur kiezen: materialen, stijlen, prijzen en tips
Kies de perfecte voordeur: ontdek materialen, stijlen, prijzen en tips voor onderhoud. Alles wat je moet weten in één handig overzicht.
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen