Na-isolatie van een gat in de muur
Na-isolatie van een gat in de muur
1
Wij hebben de renovatie van onze achterbouw voor de deur staan. Daarbij wordt het bestaande washok verhuisd naar een andere ruimte. Het oude washok heeft twee gaten in de muur, die gediend hebben voor een ventilator en afvoer van de droogkast. Deze gaten zijn niet meer nodig, dus ik ga deze dicht metselen. De rest van de spouw is (matig) geïsoleerd met een drietal cm rotswol. De dichtgemetselde gaten kan ik best ook isoleren met hetzelfde materiaal, denk ik dan, is er anders geen risico op condensatie en vochtproblemen? En zoja, zulke kleine stukjes rotswol (diameter ongeveer 12-15cm), blijven die wel op hun plaats zitten? Of kan ik op de plaats van het gat beter wat PUR-schuim inspuiten? Een voorzetwand met nieuwe isolatie zou natuurlijk beter zijn, maar daar is hier helaas geen mogelijkheid toe. Alvast bedankt, Kevin
Alle reacties
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Is jouw isolatie nog goed of is het tijd voor vervanging? Zo pak je het aan
Twijfel je aan je isolatie? Ontdek hoe je verouderde isolatie herkent, welke materialen en diktes ideaal zijn en hoe je de plaatsing slim aanpakt.
Lees meer
Het energiedieet: “Zo herken je een woning met slechte isolatie en kan je je energiekosten verminderen”
Herken slechte isolatie met tips van een energie-expert en verlaag je energiekosten. Leer alles over isolatieproblemen en slimme besparingsmethoden.
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen