7

Huurhuis met veel vocht

Robn
Robn
#Muren · 10 jaren geleden

Hello!

Ik heb een vraag ivm vocht. Momenteel huur ik een huurhuis. Dit is al de 2de winter dat we eigenlijk super veel vocht hebben elke ochtend. 

Een grote handdoek is altijd kletsnat. Ik vraag me een beetje af waarom? Overal is dubbelglas. We hadden al geprobeerd om folie aan de ramen te kleven. De muren zijn niet geisoleerd (zou het dan opgelost zijn?) Verluchten doe ik elke ochtend tot ik s'middags thuis kom van het werk. Het raam open laten s'nacht gaat mijn vriendin niet willen want dat is veel te koud. :D

Ik zoek eigenlijk een beetje de oorzaak om zo mijn huurbaas bewust te maken van het probleem. Vorige huurders stoorden zich  er blijkbaar niet aan en lieten het vocht en schimmel maar zijn gang gaan. De huurbaas heeft ondertussen laten weten dat hij het huis gaat laten isoleren maar gaat het vocht probleem dan opgelost zijn?

Of zijn het de alu-profielen?  Mensen die ook dit probleem hadden?

Alvast bedankt voor de reactie en hulp

Alle reacties

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
10 jaren geleden

Dag Robn,

Gaat het om condensatie tegen je beglazing? Of komt het behangpapier op sommige plaatsen ook los? Zwarte stippen in de plafondhoeken? Plekken op je muren tot op een bepaalde hoogte?

0
Robn
Robn
0 3 Andere particulier
10 jaren geleden

Inderdaad al die dingen. Behang is al losgekomen aan dezijkant van de zwarte plekken....

0
Vochtadvies
Vochtadvies
79 502 Architect
10 jaren geleden

Isolatie lost geen vochtprobleem op en produceert ook geen vocht. 
Deze woning laten isoleren kan dus geen kwaad maar het zal de vochtproblematiek ook niet verhelpen.
De juiste oorzaak van je vochtprobleem moet onderzocht worden.
Deze vaststellingen kunnen dan besproken worden met je eigenaar.
Uw eigenaar kan met ons contact opnemen en (mogelijk vrijblijvend) afspreken voor een diagnose.
Heb je de watermeterstand al gecontroleerd op mogelijk verlies gedurende 8 uren?
Merk je een vertraging op de afvoeren, geurhinder of geurhinder?
Groeten
Vochtadvies

0
Robn
Robn
0 3 Andere particulier
10 jaren geleden

Vertraging of geurhinder hebben we niet. Er is wel een water lek geweest bij de vorige huurder blijkbaar (in de kruipkelder).

Op de slaapkamer is het bv erger dan op andere kamers.

0
Kris M
Kris M
594 3496 Andere particulier
10 jaren geleden
Weliswaar niet echt een remedie doch verwarm je genoeg gecombineerd met verluchting om alsnog een huis met een vochtproblematiek leefbaar te houden? Kost natuurlijk wel wat. Wat is je huidig energieverbruik?
0
Robn
Robn
0 3 Andere particulier
10 jaren geleden
We hebben sinds kort gas maar ik stook eigenlijk altijd met de houtkachel.die staat in de living en die doe ik aan als ik thuis kom. Als ik dan alle deuren open zet is het hele huis ( is maar klein) lekker warm
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor je gevel

Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor je gevel

Van moderne afwerking tot klassieke renovatie: Vraag gratis en zonder verplichtingen offertes aan voor gevelwerken bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Gevelrenovatie: alles over reiniging, bekleding en isolatie

Gevelrenovatie: alles over reiniging, bekleding en isolatie

Is je gevel aan renovatie toe? Ontdek soorten gevelrenovatie, prijzen, premies en wat je zelf kan doen of beter overlaat aan een vakman.

Lees meer

Meer kans op vochtproblemen tussen oktober en maart: vochtexpert deelt tips

Meer kans op vochtproblemen tussen oktober en maart: vochtexpert deelt tips

De komende weken worden natter en kouder, en dat betekent meer kans op vocht in huis. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je vochtproblemen voorkomt.

Lees meer

Het juiste type betonblok voor jouw woning: soorten, prijzen en plaatsingstips

Het juiste type betonblok voor jouw woning: soorten, prijzen en plaatsingstips

Betonblokken zijn ideaal om kelders, binnen- en buitenmuren te bouwen. Ontdek de verschillende soorten betonblokken, hun voor- en nadelen en prijs.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag