in gebreke stelling aannemer
In juni hebben we een aannemingscontract getekend voor verwarming/sanitair (nieuwbouw). Fase 2 diende afgewerkt te worden vanaf winddicht (17/9) en werd ingeschat als een periode van 15 werkdagen door aannemer en staat ook zo in contract. Hij heeft toen een 2de voorschot gevraagd, in totaal hebben wij reeds 20.000€ betaald maar er is nog niets geplaatst van fase 2. Als we he in gebreke stellen per mail of hem bellen beloofd hij steeds dat het in orde komt. Zo beloofde hij me gisteren tot 5x toe per sms dat de douchegoten en baden gisteren zouden geplaatst worden zodat vandaag de vloerders hun werk vandaag zouden kunnen hervatten. Zij wachten tot hij klaar is om de badkamers te betegelen en hebben nu de werken noodgedwongen moeten stilleggen. Vanmorgen belde de man van het sanitair dat hij gisteren niet meer buiten mocht van zijn vrouw ?!?!? Ik heb hem tijd gegeven tot vandaag 13u, aangetekende brief ligt klaar om hem in gebreke te stellen. Hij heeft echter al 20.000€ ontvangen, en geen enkele post is afgewerkt. Bovendien heb ik enkel proforma ontvangen maar geen enkele officiële factuur! Moet ik nu nog wachten op iemand anders te kunnen aanstellen? Wat is de volgende stap? Advokaat? Hoe lang duurt zo'n procedure ongeveer? We hebben niet voldoende middelen om deze post dubbel te betalen.