Vaillant VUW BE 362/2 -5 R3
Hallo , vandaag is er een technieker langs geweest die de circulatiepomp vervangen heeft bij onze gaswandketel , het probleem is volgens mij niet opgelost . Voor ik terug een mailtje stuur wil ik jullie advies . Als je de de stroom opzet start de brander op deze warmt een paar seconden 12 a 16 seconden tot de ene keer 76 graden de andere keer kan dat 82 graden zijn , dan zie je de temperatuur teruglopen tot 34 graden voor de brander terug aanslaat , terug tot rond de 80 graden en ja terug zakt de temperatuur tot rond de 36 graden , ik heb de instelknop voor de uitgaande warmte van 65 graden eens op max 82 graden gezet , geen verschil . Onze radiatoren warmen op en koelen terug af , ik had vorige week toen hij is komen kijken wat het probleem was ook gevraagd om eens een afstelling te doen , maar blijkbaar moet dit gebeuren in de zomer wegens nu teveel werk . We hebben daar ook een warmwaterboiler van 150 liter opstaan . Voor de pomp is vervangen, hadden we regelmatig code F23 af en toe eens F22 , maar ook dezelfde verschijnselen opwarmen , afkoelen enz. toen heb ik de jongen gebeld die de gasbrander om de twee jaar komt reinigen en deze zei me dat er een weerstand stuk was , bij de eerste visitie van de Vaillant technieker heb ik dat vermeld , maar deze zei dat het de pomp was die op verminderde kracht werkte wegens de S54 code . Alvast bedankt voor de aandacht