Is na-isoleren van spouwmuur die reeds 6cm rockwol bevat haalbaar en zinvol?

3

Is na-isoleren van spouwmuur die reeds 6cm rockwol bevat haalbaar en zinvol?

Merelwitse
Merelwitse
#Isolatie · 10 jaren geleden
Ons huis dateert van 2003. Ik heb een traditionele spouwopbouw (snelbouwsteen/isolatie/luchtspouw/gevelsteen) die (slechts) 6cm rockwol bevat. De gevelstenen zijn niet geverfd. Heeft het zin de resterende luchtspouw bijkomend te isoleren zodat deze volledig gevuld wordt met isolatie? Welk product stellen jullie voor (vochtproblemen zou ik volledig willen uitsluiten)? Met dank.

Alle reacties

0
Vochtadvies
Vochtadvies
79 502 Architect
10 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Alles wat extra geïsoleerd kan worden mag bijkomend na geïsoleerd worden.
Isolatie produceer geen vocht, je kan dus geen vochtproblemen maken door te isoleren.
De enige factor is de haalbaarheid. Je moet het product er nog in krijgen.
Als de breedte te smal is kan het praktisch moeilijk zijn om nog bij te isoleren.
Let wel steeds op de lambda-waarde van je isolatiemateriaal.
Deze moet zo laag mogelijk zijn, 0,021 of lager en een zo hoog mogelijke dampdiffusieweerstand.
Groeten
Vochtadvies

0
Merelwitse
Merelwitse
0 1 Andere particulier
10 jaren geleden
Beste, Bestaat er dan geen enkel risico van vochttransport van mijn facadesteen naar de snelbouwsteen bij het volledig vullen van de spouw (waardoor er geen luchtonderbreking meer is)? Groeten, Bart Ooms
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.

Lees meer

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.

Lees meer

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag