Moderne woning - witte crepi (wit gepleisterd) - Welke kleur van aluminium ramen? Wit ??

3

Moderne woning - witte crepi (wit gepleisterd) - Welke kleur van aluminium ramen? Wit ??

LemmensN
LemmensN
#Ramen en deuren · 10 jaren geleden

Beste,

Mijn man en ik gaan eind dit jaar starten met de bouw van onze nieuwbouwwoning.

Het betreft een moderne wit gepleisterde woning waarin zeer veel glas is ondergebracht.

Momenteel zijn we aan het kijken voor het buitenschrijnwerk. Het worden alvast aluminium ramen.

Maar we zijn nog niet zeker van de kleur van de profielen.
Persoonlijk willen we graag gaan voor wit.
Op die manier vloeit het pleisterwerk een beetje over in de profielen.
Maar we vrezen voor een "te vlak" uitzicht.

Kan er ons iemand een adres(sen) geven van wit gepleisterde woningen met witte aluminiumramen?
Op die manier kunnen we deze huizen eens gaan bezichtigen om zo zekerder te zijn van onze keuze!

Alvast hartelijk bedankt voor je antwoord!

Vriendelijke groet,
Nele

Alle reacties

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
10 jaren geleden

Hey Nele,

Zoals je ziet op ons board op Pinterest: witte gevelpleister wordt meestal gecombineerd met een licht grijs/zilver/zwart buitenschrijnwerk. Wit op wit heb ik zelf nog nooit gezien. Want natuurlijk niet wil zeggen, dat het niet zou kunnen! Check https://www.pinterest.com/liviosBE/nieuwbouw-modern/

Mocht je hier geen adressen binnenkrijgen:

0
Geoffrey de Bruin
Geoffrey de Bruin
1 4 Andere professioneel
10 jaren geleden

Beste Nele,

Graag zou ik het advies van de redactie willen ondersteunen. We hebben in Nederland ooit crème wit in combinatie met crème wit geleverd (PVC in combinatie met Aluminium. Helaas was het resultaat niet echt mooi.

Ondanks dat beide kleuren dezelfde RAL kleur hadden, was er toch een kleur verschil. Dit heeft er mee te maken dat de materialen een verschillende licht reflectie / glans hebben.

Met vriendelijke groet,

Geoffrey de Bruin

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Driedubbel glas in je ramen voor optimale isolatie en meer wooncomfort

Driedubbel glas in je ramen voor optimale isolatie en meer wooncomfort

Je woning energiezuinig maken en je wooncomfort verhogen met driedubbel glas in je ramen? Ontdek meer over de voor- en nadelen, de prijs en premies.

Lees meer

Hoe onderhoud je je raamprofielen?

Hoe onderhoud je je raamprofielen?

Benieuwd welk type raamprofiel het makkelijkst te onderhouden is? We zetten de onderhoudsvereisten van pvc, hout en aluminium voor je op een rij.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: hoe vermijd je bij grote raampartijen te veel licht en oververhitting?

Vraag aan de lichtexpert: hoe vermijd je bij grote raampartijen te veel licht en oververhitting?

Vermijd oververhitting in huis. Ontdek hoe je met de tips van lichtexpert Joël Sels de warmte buiten en het licht binnen houdt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag