DAK LEK
Vorig jaar juli (2014) is in mijn appartement 3de verdiep een herstelling gedaan aan mijn plafond, er was een lek aan het dak, daar is niemand voor komen kijken, ik ben vorig jaar meer dan één jaar weinig thuis geweest door ziekte, ik wilde dat mijn plafond gemaakt werd, zo gezegd, zo gedaan, van na de herstelling tot half december, geen enkel lek, geen drupje, half december, op een vrijdag begint het te gieten, resultaat, dak lekt, en veel harder dan het ooit gelekt heeft. Nu komt er iemand kijken door de syndicus aangesteld, kijken naar het dak, hoe kan ik de schade die ik nu heb aangeven aan de verzekering, de syndicus zegt dat ik een offerte moet laten maken, anders kan hij niks doen, het betreft schade zowel aan het dak zelf, en de schade die ik heb door het lek aan het dak. Is het niet zo dat de syndicus moet zorgen dat de herstellingen aan het dak gebeuren, ongeacht van de schade die ik bij mij binnen heb, hij zegt ik heb op uw offerte zitten wachten, daarmee wilde hij laten verstaan, het is uw fout dat er verder niets aan het dak gebeurd is. Dus als het het zo bekijk, hij had vorig jaar al stappen kunnen ondernemen voor het dak, resultaat heb ik nu een groot lek. Kan ik dat via mijn verzekering inroepen dat de syndicus nalatig is geweest . Ik heb wel een offerte van de herstelling die vorig jaar gedaan zijn, daar staan geen details op omdat het ook andere kleine werkjes inhield, ik heb daar naar gevraagd, zij kunnen dat niet doen, zij zijn een erkende VZW, die om het zo te zeggen klusjes bij mensen thus doen. Wat moet, mag , kan ik doen.
Dank bij voorbaat.
Jones