2

glasblokken in gevel

mika
mika
#Muren · 10 jaren geleden
Geachte, Ik vind nergens informatie ivm. mijn probleem met glasblokken. In de nacht hal zitten 5 afzonderlijke glasblokken in een hoge muur er is geen verwarming in de gang maar verluchting is er constant doordat de deuren van de slaapkamers open blijven en de vensters dagelijks openstaan. Onze woning is een houtskeletbouw en toch geven deze blokken problemen met schimmel op de silicone en gyproc waarmee de blokken afgewerkt zijn in de gang. Wat kan ik hieraan doen ? is het een oplossing om nog een nieuwe glasblok langs binnen erbij te plaatsen opdat de buiten en binnentemperaturenverschillen beter opgevangen zouden worden ? Hartelijk dank voor een antwoord !

Alle reacties

0
Vochtadvies
Vochtadvies
79 502 Architect
10 jaren geleden
In koudere streken (Berlijn, Polen, enz.) plaatsen al van oudsher dubbele ramen in de breedte van de dikte van de muur. Je kan aan de binnenzijde een glas voor plaatsen. Groeten Vochtadvies
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Metalen gevelbekleding voor een moderne of industriële look: soorten, prijs en plaatsing

Metalen gevelbekleding voor een moderne of industriële look: soorten, prijs en plaatsing

Wil je je woning een moderne of industriële twist geven met metalen gevelbekleding? Ontdek alle details over de soorten, prijs en plaatsing.

Lees meer

Welke voeg past bij jouw huis? Ontdek de verschillende soorten én hun kosten

Welke voeg past bij jouw huis? Ontdek de verschillende soorten én hun kosten

Ontdek alles over voegwerken: soorten en kleuren, kosten per m² en tips om slecht voegwerk te herstellen of vervangen.

Lees meer

Je gevel schilderen: soorten verf, voorbereiding en prijs

Je gevel schilderen: soorten verf, voorbereiding en prijs

Je gevel schilderen kan je huis een frisse look geven. Ontdek hoe je dit doet, welke verf je moet kiezen en hoe je veelgemaakte fouten vermijdt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag