3

Veranda die niet terug te vinden is op kadastraal plan: boetes?

hilda
hilda
#Veranda en bijgebouwen · 10 jaren geleden

Indien we de woning kopen welke zijn de boetes die we riskeren en waarvan hangt het bedrag van de boete af als stedebouw dit vaststelt want we vermoeden dat dit gezet is zonder vergunning

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3489 Andere particulier
10 jaren geleden
Als de compromis nog niet getekend is (en zelfs daarna) vraag je't gewoon aan de verkoper : een veranda is minimaal "meldingsplichtig". Dit is het bekomen van een bouwvergunning zonder tussenkomst van een architect. Mogelijke gevolgen : Als ze'r op uitkomen herziening van het KI met een boete van't kadaster erbovenop omdat de uitbreiding niet aangegeven was : http://www.livios.be/nl/bouwen-verbouwen-of-kopen/bouwpartners/makelaar/vraag/9457/hoe-hoog-kan-boete-kadastraal-inkomen-oplopen/ Als't een klein beschrijf moet de notaris aan't kadaster vragen of ze akkoord gaan met het klein beschrijf. Kadaster heeft daardoor de mogelijkheid - bv bij indicaties van niet aangegeven verbouwingen - om alsnog het KI te verhogen (met mogelijks "groot" beschrijf tot gevolg). Wees dus op uw hoede als je een supergerenoveerde woning wil kopen met een (veel te klein) kadastraal inkomen.
0
ladymp
ladymp
0 1 Andere particulier
10 jaren geleden

Heb deze situatie ook meegemaakt - mijn veranda was  32 m² en ik wou die veranderen omdat dit nog een constructie was in ijzer en enkel beglazing.  Heb architect moeten aanspreken want oude veranda moest eerst geregulariseerd worden voor ik een nieuwe kon plaatsen (best even navragen bij gemeente hoe het voor U is.)

Daarna kadaster komen checken en heb een surplus KI van 50 Euro per jaar gekregen.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een stevige fundering voor je tuinhuis maken: zo lukt het

Een stevige fundering voor je tuinhuis maken: zo lukt het

Een nieuw tuinhuis in de lente? Zonder goede fundering kan de plaatsing al snel in een nachtmerrie veranderen. Deze tips garanderen je een stevige basis.

Lees meer

Veranda verwarmen en koelen: zo geniet je het hele jaar door van je veranda

Veranda verwarmen en koelen: zo geniet je het hele jaar door van je veranda

Door je veranda te verwarmen en te koelen geniet je het hele jaar van deze ruimte. Maar hoe pak je dat aan? We vroegen het aan twee experts.

Lees meer

Een veranda bouwen: van de soorten materialen tot de prijs

Een veranda bouwen: van de soorten materialen tot de prijs

Je wil een veranda, maar weet niet waar je op moet letten? We geven een antwoord op enkele belangrijke vragen. Van de soorten materialen tot de prijs.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag