Mogelijkheden terras
Hey allemaal,
Korte situatieschets:
Oktober 2013 hebben wij een huis gekocht en dit deel opgeknapt/opgefrist. We hebben een kleine tuin (lees: koer) van 38m² in een L-vorm. De afmetingen zijn ongeveer een rechthoek van 2,4mx5m en daar haaks een rechthoek van 6mx4,5m. De totale diepte is dus 10m vanaf de veranda. De volledige tuin is omheind door muren en oude betonplaten. De tuin is bereikbaar via een certitudeweggetje van 1m breed en ongeveer 30meter lang.
We hadden gedacht om hier keramische tegels te laten leggen, maar de offertes excl. tegels schommelen tussen €5000 en €6500 (chape met pomp, waterdicht maken chape, dubbel verlijmen, opvoegen en putdeksel + afvoergoot plaatsen van 6m). Uitgraven tot de gewenste diepte doen we zelf.
Aangezien dit niet de prijs was die we in gedachte hadden, hebben we dit nog niet laten uitvoeren en zijn we op zoek naar alternatieven. Ik heb juist offertes gevraagd voor gepolierde beton (en dan neem ik de oprit van 30m² er ook bij om de prijs per m² betaalbaar te maken). En na alle negatieve zaken die ik gelezen heb, begin ik ook schrik te krijgen om gepolierde beton te laten plaatsen.
Hebben jullie nog andere suggesties die niet te duur zijn. Ik ben bereid om veel zelf uit te voeren, maar tegelen zie ik niet zitten. Ik wil wel werken, maar de fijne knepen van het vak heb ik niet.
Het budget om het te laten uitvoeren is all incl. €4000. Als ik alles zelf doe, hoop ik rond €2000 te zitten. Of is dit niet realistisch?
Alvast bedankt voor jullie suggesties en nieuwe iedeeën.
Gr.
Jens