Versteviging houten gewelf
Alle reacties
Mijn mening :
Ik ben zelf schrijnwerker en als er geen draagkracht te weinig is dan zie ik geen probleem...
Als de balken een deel van hun draagkracht verloren zouden zijn dan hadden ze beter de tussenbruggen weggehaald en lange latten gebruikt...
Zal later wat foto's posten van mijn zolderkamer.....is idem maar heb lange balken genomen....
Idd , om de zoveel planken nogmaals een lat laten aanbrengen die dan de 2 nieuwe planken als het ware 1 stuk maakt.
Als het origineel plan was om in 1 stuk te werken en je hebt een vaste prijs : laten uithalen of overal verbindingen laten maken ....de schrijnwerker zal in dat geval enkele planken meer nodig hebben dan voorzien maar dat kost niet veel.
Als de balken niet zo stevig meer zijn kan het niet slecht zijn om de nieuwe planken met winkelhaken aan de muur vast te maken , anders heeft het geen nut en komt er alleen maar meer gewicht aan de oude balken hangen ...
Maakt niet uit aan welke kant......indien mogelijk kan je langs beide zijden een plank zetten.....als je schroeven maar lang genoeg zijn is er geen probleem .

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Weet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen