2

muurisolatie

modus
modus
#Isolatie · 10 jaren geleden
Ik wil een buitenmuur langs binnen isoleren met gyproc Placotherm+ 10+60, de muur is binnen reeds bekleed met gyproc en behangen, mogen de platen met isolatiepluggen rechtstreeks op de gyproc platen bevestigd worden of moet er een luchtspouw tussen blijven en monteren op houten regels. Hoe worden dan de regels geplaatst, verticaal of horizontaal?

Alle reacties

0
Unilin insulation
Unilin insulation
0 8 Andere professioneel
10 jaren geleden

Het meest verzorgd en het kleinste risico op problemen heb je wanneer je de bestaande gipskartonbekleding volledig verwijderd en de isolatie met afwerking op een regelwerk tegen de naakte binnenmuur schroeft. Het werken op het regelwerk maakt het eenvoudiger om een mooi vlak eindresultaat te krijgen.
Let ook op, het volstaat niet alleen de buitenmuren te isoleren. Om problemen met koudebruggen te vermijden, dienen ook plafond, vloer en de binnenmuren die op de buitenmuur aansluiten over een afstand van 1 meter mee geïsoleerd te worden. Ter hoogte van ramen en deuren dienen ook de dagkanten geïsoleerd te worden. In de handel bestaan verschillende isolatiematerialen met een kant-en-klare afwerking in gipskarton, bijvoorbeeld http://www.unilininsulation.com/be-nl/Toepassingen/Zolder-isoleren/RENOTHERM/  

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.

Lees meer

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.

Lees meer

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag