isoleren spanten dak
isoleren spanten dak
Alle reacties
Dag toon,
Wat bedoel je niet genoeg? Wettelijk gezien?
Want 22 centimeter is al een mooi isolatiepakket, hoor.
Je haalt ook een paar dingen door mekaar: isolatie heeft geen R-waarde, maar een lambda-waarde.
Bouwvergunning vanaf 2015 moeten, dacht ik, voldoen aan een U van 0,24.
R = dikte / lambda
0,22 / 0,035
= 6,2
U = 1 / R
1 / 6,2
= 0,16
En dus beter dan de wettelijke norm.
Meer weten? Klikkie klikkie: http://www.livios.be/nl/ruwbouw/isolatie/kent-u-u-al-de-basics-van-het-isolatiealfabet-in-een-notendop/

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Roofing op een plat dak: tips voor plaatsing, herstelling en onderhoud
Op zoek naar een dakbedekking voor een plat dak? Ontdek de verschillende soorten roofing en hoe je ze correct plaatst, onderhoudt en herstelt.
Lees meer
Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie
Een warm dak is de populairste methode om een plat dak te isoleren. Maar hoe is zo’n dak opgebouwd en hoe kies je het geschikte isolatiemateriaal?
Lees meer
Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten
Wil je een houten dakbedekking of een dakconstructie uit hout? Lees meer over de houtsoorten en prijs voor een moderne of landelijke architectuur.
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen