2

Plaats CV Ketel

G_M_I
G_M_I
#Sanitair · 10 jaren geleden

Naarmate onze bouw dicterbij komt beginnen er meer en meer zaken concreet te worden.
En komen er natuurlijk ook meer vragen bij.

Tot op heden zijn we bij al onze planning altijd er van uit gegaan dat we onze CV ketel in de berging/technische ruimte zouden plaatsen.
Nu ben ik een beetje aan het kijken hoe ik alles ga plaatsen (technieken doen we allemaal zelf) en bedacht me dat ik eventueel de cv ketel op zolder zou kunnen zetten. En zo ruimte uit te sparen in de berging/technische ruimte. En ineens ook warmte ontwikkeling in de berging te vermijden.

De afstand naa de badkamer blijft hetzelfde, enkel de afstand naar de keuken wordt iets groter.

Is dit een betere oplossing dan gewoon in de berging?
Zien jullie moeilijkheden? Voordelen? Nadelen?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/19087/gelijkvloers.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=d0aa3f8504efec8ce54643f03ece1d8ahttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/19087/verdiep.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=5647821015b8d447b1064670b5589e65https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/19087/zolder.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=d4dd1638a1fcf29238f05871d71eb3cb

Alle reacties

0
Ludovic
Ludovic
0 7 Verbouwer
10 jaren geleden

Beste,

Ik denk dat het weinig uitmaakt of je die op zolder zet of de berging... wat je echter wel rekening mee moet houden is het warm water... en de afstand die het moet afleggen.Wanneer je snel warm water wil in de keuken kan het wel even duren voor het warm water de keuken bereikt waardoor je veel waterverlies hebt... + het isloleren van deze leiding is een bijkomend punt.

Er wordt soms gekozen voor de zolder uit veiligheidsoverwegingen, wanneer er zich een gaslek voordoet, dan bevind deze zich niet nabij de leefruimtes... maar je zit hier met een ventilatiesysteem op zolder en weet niet of dit een voordeel of eerder een nadeel is in dat opzicht.

Wanneer je later ooit zou opteren om met een zoneboiler te willen werken dan heb je de leidingen net onder je dak steken.

Ik denk vooral dat je voor jezelf de positive en negatieve punten moet overwegen, wat zijn de toekomst plannen enz...

Mvg,

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zonneboiler: een duurzame oplossing voor sanitair warm water

Zonneboiler: een duurzame oplossing voor sanitair warm water

Met een zonneboiler kan je je sanitair water op een duurzame manier verwarmen. Lees meer over de werking, installatie en prijs.

Lees meer

Zwarte wormpjes in je wc: oorzaak en oplossing

Zwarte wormpjes in je wc: oorzaak en oplossing

Zwarte wormpjes in je wc na je vakantie? Ontdek wat ze zijn, hoe ze ontstaan én hoe je ze eenvoudig uit je toilet verwijdert.

Lees meer

Soorten doorstromers voor warm water: werking, prijs en alternatieven

Soorten doorstromers voor warm water: werking, prijs en alternatieven

Altijd en snel warm water? Leer hoe een doorstromer werkt, ontdek welk type bij jouw behoeften past en de prijs ervan.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag