4

bouwvergunning tuinhuis?

krisd742
krisd742
#Veranda en bijgebouwen · 10 jaren geleden
Ik wil tuinhuis bouwen met houten planken en een saunagedeelte. totale afmeting 2m50 x 7m20 (18m2) hoogte niet meer dan 2m50 De (achter)tuin is 100m diep,7m breed. geen zijtuin. De afstand vanaf de woning bedraagt -40m de afstand van de perceelsgrens minder dan 1m of 1m. Heb ik een bouwvergunning nodig?

Alle reacties

0
idur
idur
174 842 Andere professioneel
10 jaren geleden

Beste,

Voor welke constructie je een bouwvergunning moet hebben, kan je best informeren bij je gemeentebestuur.Zij hebben normaal gesproken de juiste informatie.

Mvg. Rudi

0
SVDH
SVDH
0 2 Verbouwer
10 jaren geleden

Als ik kijk op http://www.ruimtelijkeordening.be/NL/Beleid/Vergunning/Werkenaanenronddewoning/Tuinhuisserrehoutkot heb je normaal toch wel een vergunning nodig, omdat je tuinhuis meer dan 30m van de woning wordt geplaatst.
Daarnaast zijn er (natuurlijk) nog wel enkele uitzonderingen (kwetsbaar gebied), maar ik denk idd dat je alles beter nog even navraagt om zeker te zijn ;)

En natuurlijk hangt het ook af van eerdere bijgebouwen in je tuin. Je mag maar een totaal hebben van 40m2 aan andere bijgebouwen.

0
krisd742
krisd742
0 1 Andere particulier
10 jaren geleden

Project even uitgesteld.

Zal idd vergunning moeten aanvragen ivm meer dan 30m van de woning...

of de locatie veranderen

Bedankt voor de info

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Alles wat je moet weten voordat je een tuinhuis plaatst: van materialen tot prijs

Alles wat je moet weten voordat je een tuinhuis plaatst: van materialen tot prijs

Ben je van plan om een nieuw tuinhuis te plaatsen? Ontdek alle opties wat betreft materiaal, budget, fundering, plaatsing en vergunning.

Lees meer

Een stevige fundering voor je tuinhuis maken: zo lukt het

Een stevige fundering voor je tuinhuis maken: zo lukt het

Een nieuw tuinhuis in de lente? Zonder goede fundering kan de plaatsing al snel in een nachtmerrie veranderen. Deze tips garanderen je een stevige basis.

Lees meer

Veranda verwarmen en koelen: zo geniet je het hele jaar door van je veranda

Veranda verwarmen en koelen: zo geniet je het hele jaar door van je veranda

Door je veranda te verwarmen en te koelen geniet je het hele jaar van deze ruimte. Maar hoe pak je dat aan? We vroegen het aan twee experts.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag